BMW lansa mult așteptatul sedan de performanță al Seriei 5, iar odată cu acesta și câteva informații clare care spulberă orice speculație. S-a zvonit că M5 ar putea primi pentru prima oară din 1984 încoace un sistem de tracțiune integrală. Dotarea reprezintă în viziunea unora ultimul obstacol în drumul spre modelul suprem M5.
Pentru încă o perioadă Audi RS 6 va păstra avantajul de a fi singurul 4×4 în clasa medie a limuzinelor premium sportive.
Sistemul xDrive prezent pe unele versiuni ale Seriei 5 și dotare standard pe X3, X5 și X6 nu face subiectul actualei generații a sedanului sportiv.
Tracțiunea integrală cucerește tot mai mult teren pe mașinile de performanță, Porsche și Lamborghini fiind doar câteva nume care profită deja de beneficiile unei astfel de tehnologii.
Dacă privim la X5M sau X6M, adoptarea tracțiunii 4×4 a fost o chestiune strict constructivă greu de ignorat. Pentru un M5 lucrurile trebuie privite altfel. Spiritul tradiției trebuie să rămână pur, iar din această cauză avantajele utilizării tehnologiei xDrive nu mai contează.
Șeful departamentului BMW M, este foarte ferm în această privință: ”Nu avem planuri pentru dezvoltarea unui M5 xDrive”.a