Ford are priceperea necesară pentru a produce modele sportive reușite. Dacă Focus este unul din etaloanele clasei compacte în ceea ce privește ținuta de drum, versiunea de performanță ST este una din cele mai interesante alternative din clasa sa. Prin prima tehnologiei, a motorului, sistemului de suspensii, ultima generație este capabilă să pună mari probleme principalilor săi rivali.
Are gene și ADN pur sportiv. Modelul în două volume renunță dispune printre altele de o nuanță specială de auriu denumită “Tangerine Scream”.
Exteriorul este completat de jantele fumurii din aliaj de 19 inch, spoiler frontal cu priză centrală de aer de mari dimensiuni, eleron spate, eșapament cromat și becuri LED pentru faruri.
Suita de tehnologii, aspectul dinamic și noua motorizare vor genera valorile de bază ale mașinii de performanță care va rivaliza cu Renault Megane RS și Volkswagen Golf GTI.
Sub capotă Focus ST dispune de un motor de 2.0 litri ce va dezvolta 250 de cai putere și un cuplu maxim de 350 Nm. Sistemul turbo asigură vigoarea specifică mașinilor sportive, în timp ce injecția directă va interveni asupra consumului dozând cantitatea de combustibil potrivită în orice moment.
Propulsorul, derivat din unitatea de top 2.0 EcoBoost a vârfului de gamă Mondeo (240 CP), dispune de patru cilindri față de cinci cât avea vechiul model și primește 25 de cai putere în plus comparativ cu predecesorul său.
Focus ST rămâne fidel tracțiunii față, cuplul motor fiind livrat trenului de rulare prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte.