Hyundai este cel mai recent nume intrat în clubul automobilelor cu zero emisii. Cu mult înainte ca primul lor hibrid de serie să fie lansat în producția de serie, sud-coreenii își anunță clar intențiile de viitor, o opțiune foarte serioasă în acest sens fiind luată pentru producția de serie a unui vehicul electric. O versiune de serie ar putea fi oferită din 2013.
Modelul cu zero emisii ar putea fi versiunea de serie a conceptului BlueOn dezvoltat pe baza micului i10.
Investiţiile totale se ridică la circa 26 milioane euro pentru crearea BlueOn, model care are la bază hatchbackul Hyundai de mici dimensiuni i10.
BlueOn prezintă o structură compactă, cu o lungime totală de 3.585 mm, o lăţime totală de 1.595 mm şi o înălţime totală de 1.540 mm. Autovehiculul este prevăzut cu un motor electric extrem de eficient, alimentat de o baterie inovatoare LiPoly (litiu-ion polimer) de 16,4 kWh, care oferă numeroase avantaje faţă de alte tipuri de baterii. BlueOn oferă o putere maximă de 81 CP (61 kW) şi un cuplu maxim de 21,4 kg/m (210 Nm).
Deoarece autovehiculele exclusiv electrice funcţionează doar pe baza bateriei şi a motorului electric, durata de viaţă şi capacitatea de stocare a bateriei determină performanţele autovehiculului. Hyundai a ales bateriile LiPoly deoarece, spre deosebire de anterioarele baterii hibrid nichel-metal (NiMH), acestea furnizează aceeaşi putere la o greutate cu 30% mai redusă şi un volum cu 40% mai mic, sporind eficienţa şi oferind mai mult spaţiu interior pentru pasageri.
BlueOn atinge o viteză maximă de 130 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 13,1 secunde, mai rapid decât o parte dintre modelele concurente cu motoare pe benzină din aceeaşi clasă. Conceptul este prevăzut şi cu un sistem de emitere a unor sunete de motor virtuale (VESS), care creează un zgomot artificial pentru sporirea siguranţei pietonilor, deoarece sunetele emise de autovehiculul electric sunt greu detectabile sau nu există deloc în cazul conducerii la viteze reduse.
Modelul electric poate parcurge o distanţă de până la 140 km cu o singură încărcare a bateriei. Modelul este prevăzut cu două metode de reîncărcare: de la prize domestice de 220 V şi prize industriale de 380 V – care oferă viteze de reîncărcare mai mari. În cazul încărcării de la reţeaua domestică, bateria va fi complet reîncărcată în şase ore. Prin metoda de alimentare rapidă, bateria va fi reîncărcată la aproximativ 80% din capacitatea sa în numai 25 de minute.
În plus, componentele acţionate de motor au fost electrificate astfel încât servodirecţia electrică, pompa de apă electrică şi sistemul de frânare cu regenerare să poată fi adaptate pentru BlueOn.
De asemenea, pentru confortul şoferului, este instalat un sistem telematic avansat, care indică starea de încărcare a bateriei şi localizarea staţiilor de reîncărcare. Modelul este dotat si cu un panou de comandă cu monitor TFT LCD de 4,2 inch şi ghidare vocală.