Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 7 iul 2011 - Anul XVI, nr. 158 (4756)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Peugeot iOn, soluție pentru mobilitate cu emisii zero

Peugeot își vede în sfârșit ambiţiile împlinite, francezii reușind să aducă în atenția întregii lumi o mașină ecologică pe cât simplă la design pe atât de sofisticată tehnologic. Denumit iOn, modelul este echipat cu o motorizare electrică ce promite o autonomie de 150 de kilometri în regim mixt. Dimensiunile mașinii electrice sunt ideale pentru traficul tot mai aglomerat din orașe.

Lungimea de 3,54 m și lățimea de 1,47 m permit stabilirea unui grad de confort normal pentru clasa mică. Ampatamentul impresionează prin cei 2,55 m lungime. Grație acestor proporții, iOn promite agilitate dar în același timp și habitabilitate. Aceasta din urmă este garantată pentru doar patru persoane adulte.

Deși, la drept vorbind, Peugeot iOn nu este altceva decât o copie rebranduită a omologului japonez Mitsubishi i-MiEV, citadina franceză este primul model electric construit în Europa cu un sistem avansat de baterii litiu-ion.

Micul automobil cu zero emisii are avantaje evidente în traficul urban unde se remarcă prin caracterul său perfect ecologic, ceva cu care alte masini și chiar hibridele cu greu se pot lăuda. Astfel, subiectul zgomot și emisii de noxe nu mai reprezintă o problemă în oraș. iOn a fost creată ca o mașină pur electrică și va fi vândută doar în această versiune de caroserie cu 5 uși. Alimentarea cu energie nu va fi deloc o problemă. Lăsată într-o priză obișnuită de 220 V bateria va fi complet încărcată în numai 6 ore. Mai există și varianta rapidă de încărcare, cu un timp efectiv între 15 și 30 de minute, perioadă în care acumulatorii ajung încărcați la 50-80% din capacitatea totală.

Pe lista de dotări a mașinii figurează sistemul de aer condiționat, geamuri electrice și radio-CD MP3 cu conectivitate USB/Bluetooth.

Mașinile electrice au numeroase avantaje majore, dar și câteva inconveniente mai puțin obișnuite. Spre exemplu, sunt silențioase și pot deveni periculoase pentru pietonii neatenți care își ghidează atenţia doar la nivel auditiv. Din acest motiv șoferii acestui Peugeot electric trebuie să fie mai tot timpul vigilienți.

Motorul micului și ecologicului iOn generează 64 de cai putere și o viteză maximă de 130 de kilometri pe oră. Peugeot afirmă că autonomia modelului este de 150 km înainte de o nouă realimentare. Ținând cont că în Europa rulajul mediu al unei mașini în regim urban este potrivit statisticilor de 30 de kilometri zilnic, un calcul simplu ne arată că Peugeot iOn va necesita o încărcare la cinci zile, ceea ce nu poate fi decât îmbucurător pentru persoanele care se plâng mereu de lipsa timpului.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Peugeot iOn, soluție pentru mobilitate cu emisii zero.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 487 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Peugeot iOn, soluție pentru mobilitate cu emisii zero0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei