Kia este departe de a fi cucerit piața nord-americană, însă rezultatele de anul acesta o poziționează destul de aproape de mărcile japoneze. Extinderea gamei de modele este una din prioritățile producătorului pe viitor, intenție vizibilă și argumentată prin lansarea noului Optima Hybrid. Versiunea utilizează un grup propulsor format dintr-un motor pe benzină și unul electric.
Special creat pentru clienții americani, acesta va fi primul model pe alimentare alternativă comercializat de Kia în SUA. Prețul de pornire este de 18.995 dolari, unul mai mic decât al versiunilor rivale Ford, Nissan și Toyota.
Noul model face parte din categoria full-hybrid, în altă ordine de idei motorul electric fiind capabil să pună singur mașina în mișcare pe distanțe bine determinate.
Sistemul utilizat este de tip hibrid paralel care permite motorului electric să acționeze independent în activitatea de propulsie, în cazul de față putând asigura deplasarea automobilului în modul electric până la viteze de 100 km/h. Kia declară că în privința consumului, testele au indicat o medie de 5,3 litri/100 km, o valoare excelentă având în vedere dimensiunile și statutul sedanului sud-coreean. Dacă cifra se va confirma, Optima Hybrid va fi superioară rivalilor săi Toyota Camry Hybrid (7,1 litri/100km) și Honda Civic Hybrid (6,3 litri/100km).
Eficiența este dată de un motor de 2.4 litri GDI, cuplat la un motor electric de 40 CP, împreună cele două unități oferind 206 CP. Bateriile dezvoltate în colaborare cu LG, au permis reducerea greutății în paralel cu spoirerea performanțelor. Mai compacte și ușoare, bateriile au o durată de funcționare cu 25% mai mare decât acumulatorii nickel-metal, utilizați de Camry Hybrid.
Ca și dotări, hibridul Kia vine printre altele și cu un pachet premium care include un pavilion panoramic din sticlă, jante din aliaj de 17 inch cu design unic, scaune încălzite și ajustabile față, tetiere încălzite, piele pentru bord și volan.
Noul Kia Optima Hybrid este echipată cu numeroase sisteme de siguranță, care arată preocuparea mărcii asiatice pentru dezvoltarea de mașini avansate tehnologic și capabile să satisfacă un grad foarte înalt de securitate. Sedanul de talie mijlocie este echipat standard cu 6 airbaguri, tetiere active, centuri reglabile pe înălțime cu pretensionare, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.
În planul siguranței active acționează un bagaj de sisteme precum ABS, controlul stabilității (ESC), controlul tracțiunii (TCS), asistent la frânare (BAS), asistarea la pornirea în rampă (HAC).