Dacia încheie primul trimestru din 2011 pe plus. Cel puțin în Franța, evoluția mărcii românești este una pozitivă. Livrările producătorului autohton înregistrează o creștere de peste 15%. În primele trei luni ale anului curent vânzările pe piața franceză au depășit 30.000 de unități. La nivel de marcă, Dacia se menține în primii 10 din Hexagon.
Dacia, peste Opel, Nissan și Fiat
Luna trecută livrările mărcii Dacia pe piața franceză au depășit 12.000 de unități, vânzările fiind în ușoară creștere față de februarie. Performanța a permis producătorului autohton să depășească mărcile de volum Opel și Fiat, cât și mărcile japoneze Nissan și Toyota. Clasată pe locul 6 în topul lunii martie, Dacia s-a aflat foarte aproape Ford, care a vândut peste 13.400 de unități.
Doar 1.200 de unități au separat Dacia de un loc cinci . Performanța este cu atât mai meritorie având în vedere faptul că Ford are o gamă de trei ori mai numeroasă decât Dacia, care se bazează pe doar șase vehicule.
Mai bine de jumătate (54,3%) din automobilele livrate în martie pe piața franceză sunt versiuni ale modelului Duster. Aportul subcompactei în două volume Sandero/Sandero Stepway la rezultatul lunii martie reprezintă 32% din vânzările totale ale Dacia, restul de 13% fiind atribuit versiunilor Logan.
Duster, mai căutat în Franța decât Sandero și Logan
De la lansarea sa în urmă cu un an, Duster a reușit să-și croiască drumul spre succes fără prea mari probleme. Vânzările au sporit de la o lună la alta, primul SUV de la Dacia devenind treptat cel mai atractiv produs din ofertă. Dacă până recent în primele 10 cele mai vândute noi modele s-au aflat Logan și, mai apoi, Sandero, acum Duster este cel care onorează Dacia în top 10 vânzări.
Luna trecută s-au comercializat peste 6.600 de unități, un volum care plasează SUV-ul românesc pe un onorant loc 7 în Franța, în fața unor modele de succes precum Volkswagen Polo și Citroën C4. Versiunile diesel conduc în topul preferințelor la francezi, peste 75% dintre cumpărători optând pentru una din cele două variante de propulsie pe motorină, cu 90 și 110 cai putere, disponibile pe Duster.
Modelul poate fi echipat și cu o unitatea pe benzină 1.6 litri de 105 CP cât și una pe bioetanol de 1.6 litri cu 105 cai putere.