Fiat nu și-a uitat eroii trecutului pe care și-a clădit imaginea unui mare constructor de succes, lista de noi modele care revin în actualitate fiind completată de tot mai multe mașini celebre dinaintea și de după al doilea război mondial. După 500, Uno și Giulietta (Alfa Romeo), italienii îl vor repune în drepturi pe Topolino modelul care în urmă cu 75 de ani făcea furori în Europa, grație prețului foarte convenabil.
Noul Topolino va sosi cel mai probabil anul viitor, la aproape 60 de ani de la producția ultimului exemplar. Fiat va poziționa viitorul exponent în segmentul liliputanilor Smart ForTwo, Toyota iQ, completat din 2011 de Volkswagen Lupo.
După efectuarea primelor teste, Fiat atinge o nouă etapă în procesul de dezvoltare. Conform unor surse interne, primul exemplar de serie este aproape gata, deşi testele nu au fost încă finalizate.
Modelul urmează să primească şi formele exterioare cuvenite, însă la partea de design lucrurile par terminate, doar câteva detalii mai urmează a fi elaborate.
Noul minicar al celor de la Fiat este de fapt un model Panda de dimensiuni ceva mai reduse - lungime de numai 3,2 metri, o caroserie în două uşi şi un design ce pare a fi o combinaţie între linia lui 500 (la partea frontală) şi Panda (la partea din spate).
Sub capotă va fi montat un motor cu doi cilindri, noul TwinAir pe benzină, ce va debuta la toamnă pe Fiat 500. Acesta are o cilindree de 0,9 litri și dezvoltă 85 de cai putere.
Topolino va fi mai ieftin decât un Panda, și va oferi la interior patru locuri. Va utiliza aceeaşi platformă pe care sunt construite noul 500 şi Panda, spațiul interior fiind foarte apropiat acestora. Conform unor surse din cadrul departamentului tehnic, Fiat intenţionează să asambleze viitorul său vehicul urban în Serbia, la uzina Zastava.
Ieșită din producția de serie în 1955, prima generație a micului Topolino a reușit să fie vândută în peste 500.000 de exemplare.