Formula 1 este pe drept cuvânt regina motorsportului, la nivel mediatic, de imagine și popularitate, întrecând orice altă disciplină din lumea sporturilor cu motor. Deși spectacolul pe circuit nu mai este cel de pe vremea lui Senna și Prost, sau cel din perioada rivalității dintre Michael Schumacher și Mika Hakkinen, totuși sezonul 2010 ne-a adus câteva curse memorabile. Pentru marea majoritate emoțiile acestor curse sunt trăite doar în fața televizorului, contactul pe viu cu atmosfera din Marele Circ fiind un lux pe care prea puțini suceveni și-l permit acum.
Ca o surpriză, fanii echipei Renault au posibilitatea de a vedea zilele aceste la Suceava monopostul de Formula 1 pe care concurează talentatul Robert Kubica și tânara speranță Vitali Petrov în actuala ediție de campionat. Începând de astăzi, publicul larg poate vedea bolidul de Formula 1, care va rămâne la Suceava timp de două săptămâni. Adus special pentru Salonul Auto Bucovina, eveniment programat în periada 24-27 iunie, monopostul Renaut vine să satisfacă curiozitatea iubitorilor acestui sport, dar totodată să polarizeze atenția vizitatorilor asupra standului Renault, o marcă activă, cu o bogată tradiție, în motorsport.
”Este pentru prima dată când sucevenii vor putea vedea pe viu o mașină de Formula 1. În următoarele două săptămâni îi invităm pe toți sucevenii care iubesc Formula 1, și în general sporturile cu motor, să înțeleagă mai bine cum se prezintă un bolid de curse”, ne-a declarat George Petrescu, directorul Darex Auto, dealer Dacia-Renault-Nissan în județul Suceava.
”Prezența mașinii de Formula 1 face parte din strategia de promovare a mărcii franceze și care, totodată, vine să demonstreze competențele de înalt nivel și expertiza Renault în sporturile cu motor, Renault fiind de altfel de mai multe ori campioană mondială în Formula 1, atât la constructori cât și la piloți. Am ținut foarte mult să avem la Suceava monopostul F1 pentru satisfacția și bucuria fanilor Renault, dar și ai Formulei 1”, a mai precizat Petrescu.
Începând de astăzi, publicul larg poate vedea bolidul de Formula 1 la sediul Darex, dealerul Dacia-Renault-Nissan, care va rămâne la Suceava timp de două săptămâni.
Renault, multiplă campioană mondială în Formula 1, a intrat in această competiţie în anul 1977.
Debutul are loc pe circuitul de la Silverstone, cel mai vechi din calendarul competiței, în Marele Premiu al Angliei. Francezii sunt cei care deschid era motoarelor turbo în F1, devenite ulterior un reper pentru restul performerilor din acea vreme. Într-un clasament al tuturor timpurilor, Renault este al treilea constructor de renume în Formula 1, după Ferrari și McLaren.
În 2005 și 2006 a câștigat titlul mondial la constructori alături de Fernando Alonso și Giancarlo Fisichella. În aceeași ani și-au adjudecat și titlul de campion mondial la piloți, cucerit de spaniolul Alonso.
Renault s-a remarcat în Formula 1 și ca un motorist de mare succes. Alte 10 titluri mondiale au fost câștigate între 1992 și 1997 de mai multe echipe și piloți care au utilizat motoare Renault.
Sezonul 2010, revenirea la normalitate
Ecourile scandalului ”Crashgate” despre care s-a vorbit două sezoane la rând (cel în care Fernando Alonso a fost favorizat la câștigarea cursei din Singapore în 2008, printr-un accident provocat inteționat de colegul de echipă Piquet) s-au stins, campionatul pe 2010 debutând într-o formulă complet revizuită. După plecarea lui Alonso la Ferrari și demisia managerului Flavio Briatore, echipa franceză a pornit la drum cu o linie nouă de piloți și un nou șef. Polonezul Robert Kubica și rusul Vitali Petrov se luptă să readucă Renault pe podium, piloții fiind autorii unor momente memorabile în cursele de la Shanghai, Monaco, Istanbul și Montreal.
În ciuda temerilor, Renault F1 se descurcă mult mai bine fără Alonso și Briatore, tonusul echipei revenind la normalitate. După primele opt curse din acest sezon, Renault a acumulat 79 de puncte și ocupă locul cinci în topul constructorilor, fiind devansată de McLaren Mercedes, RedBull Renault, Ferrari și Mercedes GP Petronas. Zestrea polonezului Kubica numără 70 de puncte, în timp ce debutantul Petrov are doar 6 puncte.
Renault a consemnat anul acesta și o premieră absolută în Formula 1. Pentru prima oară în istoria de 50 de ani a Marelui Circ, o echipă aliniază la start doi piloți est-europeni.
MP30, bolidul Renault din fibră de carbon cu 700 CP la bord
Fiecare sezon înseamnă altceva în Formula 1, tehnic, aerodinamic și chiar estetic. Mașina de anul acesta, botezată MP30, dispune de câteva îmbunătățiri la șasiu și tren de rulare.
Renault MP30 utilizează o caroserie monococă din fibră de carbon, cu o structură de tip fagure de miere realizată din materale compozite și aluminiu. Aceasta este capabilă să absoarbă energia imensă degajată la impact cu un corp fix, la peste 300 km/h, oferind protecție maximă pilotului.
Potrivit regulamentului de concurs, orice mașină trebuie să cântărească 620 de kg cu tot cu pilot, cu 10 kg mai mult decât anul trecut.
Motorul, denumit RS-27, dezvoltă peste 700 de cai putere, la o viteză de 19.000 rotații pe minut, și cântărește doar 95 de kilograme. Unitatea aspirată natural are o cilindree de 2,4 litri și păstrează o configurație V8 cu un unghi de deschidere între cilindri de 90 de grade.
Forța generată este livrată trenului spate prin intermediul unei cutii semi-automate cu 7+1 trepte. Elementele transmisiei sunt realizate din titaniu și rezistă la sarcini de trei ori mai mari decât la un automobil obișnuit.
Șasiul lui MP30 este proiectat și fabricat la uzina Enstone din Marea Britanie, iar motoarele sunt asamblate în apropiere de Paris.