Volkswagen introduce pe piaţa europeană al treilea nou model în anul 2010. După Touareg şi Sharan, ultima evoluţie a modelului de aventură CrossGolf îşi face loc în gama constructorului german la doar o lună de la prezentarea oficială. În fapt, este a doua generaţie care îşi începe cariera sub auspicii dintre cele mai favorabile. Noul CrossGolf este disponibil la un preţ de bază de 24.425 euro.
Cu o gardă la sol înălțată cu 20 mm și un șasiu mai puternic, CrossGolf poate aborda fără probleme asfaltul cariat, drumurile de țară sau de munte. Tracțiunea rămâne doar pe puntea față, o versiune 4x4 având practic șanse nule de fi produsă pe proaspăta serie.
CrossGolf este un soft-roader, singurul din clasa compactă, motiv pentru care prima generație și-a atins obiectivele.
La fel ca și vechiul model, noul CrossGolf se bazează pe linia modelului Golf Plus. Din punct de vedere estetic lucrurile nu stau altfel. Elementele de protecție din plastic de la nivelul secțiunii frontale, jantele din aliaj, pasajele și pragurile acoperite cu plastice de culoare închisă dau o tentă de crossover acestui automobil ce se dorește a fi un mix între un monovolum compact și un SUV.
Propulsia este un capitol la care Volkswagen a excelat atât prin oferta diversificată cât și prin durabilitatea motoarelor. Noul CrossGolf renunță la popularul motor 1.9 TDI, adoptând două noi generații de propulsoare, însă acestea nu sunt singurele noutăți. Versiunile pe benzină dispun de sistem turbo și injecție directă, ce le conferă agilitate și consum redus. Trei versiuni de 105, 122 și 160 de cai putere formează familia benzinarelor TSI, ce promit o utilizare mai rațională a resurselor.
Deși sunt mai puternice, noile motoare cuplate la cutii manuale cu 6 trepte sau automate cu 7 trepte, consumă în medie cu 0,5 – 0,8 litri/100 km mai puțin decât motorizările modelului anterior CrossGolf. Oferta în materie de diesel este mai puțin generoasă, amatorii de motoare diesel putând opta doar pentru două unități: versiunea economică 1.6 TDI de 105 cai putere și versiunea 2.0 TDI de 140 de cai putere. Ambele beneficiază de serviciile unui sistemului de injecție directă, ce reduce consumul, și filtru de particule ce reduc emisiile de dioxid de carbon. Motorul de 105 CP, cuplat la o transmisie cu cinci trepte, este creditat sub 5 litri la sută, în timp ce agregatul de 140 CP lucrează împreună cu o transmisie manuală cu șase trepte și oferă un consum mixt de 5,3 litri la 100 km parcurși.
Din lunga listă de echipamente spicuim doar dotări precum scaune reglabile electric, oglinzi încălzite, sisteme de iluminare cu tehnologie LED, faruri bi-xenon. Geamurile pot fi tratate termic pentru o protecție suplimentară la acțiunea razelor soarelui iar jantele pot varia ca dimensiuni și design.