Seat este unul din primii beneficiari ai noii generaţii de motoare diesel dezvoltate de grupul Volkswagen. Dacă la început doar tehnologia de injecţie directă era factorul cheie ce a stat la baza tuturor propulsoarelor fabricate până astăzi sub acronimul TDI, termenul „downsizing” (scăderea cilindreei) devine un al doilea element care defineşte unităţile pe motorină. Astfel tradiţionalul 1.9 TDI devine istorie, locul acestuia fiind luat de noul propulsor 1.6 TDI CR (common-rail). Eliminată şi din gama noului Golf, linia de agregate 1.9 TDI este înlocuită treptat cu motoare mai eficiente care pot îndeplini cu uşurinţă cerinţele actuale şi viitoare în materie de poluare, acesta fiind şi principalul motiv pentru care producătorul renunţă la ele.
Seat anunţă că noua unitate diesel de 1,6 litri poate fi regăsită pe ambele versiuni de caroserie ale modelului de clasă mică Ibiza. Motorul 1.6 TDI CR dezvoltă 90 de cai putere Şi un cuplu maxim de 230 Nm disponibil pe o plaja 1.500 - 2.500 rpm.
Este pentru prima dată când fabricantul iberic oferă un propulsor turbodiesel cu tehnologie common-rail, avantajele acesteia fiind un raport mai bun performanţe-consum, nivel de zgomot şi emisii mult diminuate, comparativ cu versiunile echipate cu injecţie pompă-duză. Noul motor înlocuieşte unitatea 1.9 TDI de 90 de cai putere, consumul mixt declarat de producător fiind de 4,2 litri litri/100 km.
Emisiile coboară la un nivel aproape similar versiunilor ecologice, cantitatea de dioxid de carbon emanată fiind de 109 g/km. Turbodieselul este cuplat la o cutie manuală cu cinci trepte şi dispune de filtru de particule. Apariţia noului propulsor pe Seat Ibiza nu implică modificări în ceea ce priveşte lista de dotări standard şi opţionale.