Mercedes se înclină din nou în faţa motoarelor cu aprindere prin compresie, care câştigă tot mai mult teren în gama de modele sportive. Deşi pentru fani această mişcare este un sacrilegiu, pentru producător este o oportunitate de a-şi creşte vânzările. După ce au anunţat că pregătesc o versiune diesel de performanţă împreună cu divizia sport AMG, fabricantul german vesteşte apariţia motoarelor diesel pe SLK Roadster. Propulsoarele pe motorină îşi vor face loc odată cu lansarea noii generaţii, ce va avea loc în 2011. Iniţial, decapotabila SLK va fi disponibilă cu un propulsor CDI cu patru cilindri ce va dezvolta 240 de cai putere şi un cuplu nominal de peste 400 Nm obţinut la un nivel inferior de turaţii. Motorul va include un sistem de alimentare turbo, injecţie directă de combustibil şi filtru de particule, ceea ce îl va ajuta să fie puternic, silenţios dar şi cu un impact ecologic scăzut. Inginerii susţin că acesta va oferi performanţe rafinate şi un consum echilibrat, fără să denatureze componenta dinamică a maşinii. La un an de la debut, SLK Roadster va primi al doilea motor turbodiesel cu injecţie de tip common-rail, însă în momentul de faţă nu se ştie care versiune va completa oferta. Pe lângă unităţile CDI, Mercedes va echipa noua generaţie SLK Roadster cu trei agregate pe benzină, din care V6 turbo de 306 cai putere şi V8 de 422 cai putere.