BMW este bine înfipt în segmentul SUV. Cel puţin în clasa medie a defilat fără probleme încă din 2003 când modelul X3 îşi făcea apariţia. Fiind unul din puţinele crossovere premium oferit pe piaţa europeană, vânzările BMW au luat avânt chiar din primii ani. Pentru X3 este cea de-a doua restilizare în decurs de doi ani, prima fiind efectuată în 2006. Îmbunătăţirile aduse acestui crossover nu vor fi foarte multe şi nici foarte evidente.
Din punct de vedere estetic, modelul 2009 este aproape identic versiunii precedente, la exterior remarcându-se prezenţa unui nou set de jante şi o paletă cromatică pentru caroserie îmbogăţită cu trei noi culori. Schimbări minore, insesizabile s-au adus la nivelul spoilerelor şi grilei motor. Bosajele discrete vor fi păstrate la fel ca şi talpa din dreptul pragurilor. Varianta facelift va benefica de un interior echipat cu materiale mai calitative şi mai multe spaţii de depozitare pentru diverse obiecte. Ca o noutate este introducerea pachetelor de dotări Lifestyle şi Exclusive prin care BMW oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-şi personaliza maşina cu accesorii interesante şi cu un puternic impact vizual.
În ceea priveşte motorizările, BMW va păstra gama actuală formată din cinci unităţi. Sunt trei agregate pe benzină de 2.0 litri cu 4 cilindri în linie şi 150 de cai putere - demaraj de la 0 la 100 km/h în 11.5 secunde, viteză maximă 198 km/h, de 2.5 litri cu 6 cilindri în linie şi 218 cai putere - acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 8.5 secunde, viteză maximă 210 km/h şi de 3.0 litri de 272 cai putere. Gama motoarelor diesel este alcătuită din unităţile 2.0 litri cu patru cilindri de 150 cai putere, cuplu motor 330 Nm demaraj de la 0 la 100 km/h în 10.2 secunde, viteză de top de 198 km/h şi motoarele de 3.0 litri cu şase cilindri în linie de 218 şi respectiv 286 de cai putere.
BMW X3 Facelift va rămâne pe piaţă până inclusiv în 2010, când teoretic bavrezii ar trebui să-şi reînnoiască oferta cu o a doua generaţie.