Prin prisma preţului de achiziţie, japonezii vor ca Insight să devină „hibridul poporului” iar prin cea a consumului, un etalon în clasa din care face parte şi nu numai. Modelul lor consumă în medie 4,4 l/100 km, chiar mai puţin decât un automobil convenţional, cu aceleaşi dimensiuni, echipat cu un propulsor diesel. De asemenea, Insight se remarcă prin consum scăzut, aerodinamică superioară şi costuri de întreţinere reduse.
Elementul central al maşinii este tehnologia "Ecological Drive Assist System", primul şi cel mai important pas făcut pentru reducerea consumului şi a emisiilor de gaze. Sistemul dezvoltat de Honda informează permanent şoferul asupra performanţelor, ajutându-l să-şi îmbunătăţească stilul de condus pentru a limita consumul şi poluarea. Hibridul japonez poate recupera şi stoca energia degajată în timpul frânărilor, iar printre dotări se mai numără sistemul start/stop, care opreşte motorul în cazul staţionării la semafor. Performanţele maşinii, de orice gen ar fi acestea, sunt cauzate de un sistem hibrid compus dintr-un motor electric de 14 cai putere şi unul pe benzină de 1,3 litri ce produce 88 de cai putere. Motorul termic este construit din aluminiu, propulsorul dispune de 8 valve şi tehnologia de injecţie i-VTEC. Întreaga sa forţă este trimisă prin intermediul unei cutii automate cu variaţie continuă, care preia cuplul motor şi îl livrează roţilor punţii faţă.
Honda Insight va fi comercializat în Europa din luna aprilie, iar în luna iunie va sosi şi în România. Preţul de bază este sub 20.000 de euro pe majoritatea pieţelor vest-europene.