În Germania acesta are un preţ de pornire de 11.250 de euro pentru versiunea echipată cu motorul pe benzină de 1,2 litri ce dezvoltă 60 de cai putere. Noua Fiesta dispune de cutii manuale cu cinci şi şase rapoarte şi de noua transmisie automată denumită Durashift.
Citadina kinetica a celor de la Ford preia aproape în totalitate liniile conceptului Verve, profilul aerodinamic şi trăsăturile de bază ale acestuia: grila trapezoidală, capota scurtă, blocurile optice unghiulare, parbrizul înclinat şi umerii înalţi ai spatelui.
A şaptea generaţie Fiesta va utiliza o gamă variată de motorizări ce include unităţile pe benzină Duratec de 1,2 litri - 60 CP, 1,2 litri - 80 CP, 1,4 litri - 96 CP şi 1,6 litri - 120 CP şi două diesel common-rail Duratorq de 1,4 litri - 60 CP şi 1,6 litri - 90 CP.
Agregatele vor dispune de o transmisie manuală cu şase rapoarte sau de noua cutie automată denumită Durashift. Având exact aceleaşi dimensiuni ca şi vechea generaţie, vehiculul mini are parte nu numai de îmbunătăţiri estetice dar şi tehnice.
Noul Fiesta va fi introdus gradual până în 2010 şi în alte părţi ale lumii, America de Nord, Asia-Oceania, Africa de Sud şi China.
Producţia va fi asigurată de uzina din Köln unde se află şi sediul administrativ al diviziei Ford Europe. Aici va fi produsă gama de modele Fiesta, destinată unui număr de 50 de pieţe, ce include versiunile hatchback în trei şi cinci uşi cu volan pe stânga dar şi pe partea dreaptă.
Ford va introduce progresiv pe piaţă mai multe derivate în gama proaspătului Fiesta: versiunea economică denumită EcoNetic, două sportive Zetec S, ST şi una de performanţă botezată RS.
Fiesta este cel mai longeviv model din segmentul B, şi totodată decanul de vârstă al actualei gamei de automobile fiind prezent din anul 1976 şi vândut în peste 12 milioane de exemplare.