Audi bifează o nouă premieră mondială în faţa marilor săi rivali. Salonul Auto de la Paris este locaţia aleasă de constructorul din Ingolstadt pentru a dezveli o nouă versiune, denumită A1 Sportback, replica celor de la Audi la celebrele modele Mini.
Este de fapt un concept derivat din prototipul Metroproject Quattro care a atras atenţia prin linia zveltă şi designul său ingenios. Poziţionat în clasa subcompactelor premium, A1 Sportback înfăţişează o versiune hatchback în 5 uşi, ideală pentru traficul urban.
Cu un design expresiv şi deopotrivă agresiv, conceptul este o prefaţă a viitorului model de serie cu acelaşi nume, aşteptat să debuteze în cel mult doi ani.
Având proporţiile ideale ale unui vehicul de clasă B, versiunea hatchback se distinge prin elementele decorative cromate de la baza spoilerelor faţă-spate, jantele spiţate de asemenea cromate, farurile cu LED şi designul stopurilor cu influenţe de la noul A4.
Conceptul măsoară 3,99 m lungime, 1,75 m lăţime, 1,40 m înălţime şi prezintă la interior patru locuri individuale, volan sportiv şi o mini-consola centrală. Ampatamentul, distanţa dintre cele două axe ale maşinii, este de 2,46 m şi asigură dimensiuni interioare generoase, un nivel de confort ridicat în segmentul din care face parte dar şi o stabilitate foarte bună.
Interesant este faptul că A1 Sportback vine dotat cu un tren de rulare hibrid, compus dintr-un motor pe benzină TFSI de 1.4 litri ce produce 150 de cai putere şi unul electric, capabil să furnizeze 27 de cai putere.
Conform informaţiilor oferite de Audi, prototipul a reuşit în teste să atingă performanţe demne de invidiat chiar şi pentru un model de clasă mică. Demarajul de la 0 la 100 km/h se efectuează în 7,9 secunde iar consumul nu depăşeşte 3,9 l/100 km. Cu astfel de cifre, conceptul germanilor lasă o impresie excelentă şi creează premisele unui nou succes.
Conceptul poate rula sub două funcţii distincte "Sport" şi "Efficiency", practic două setări diferite care acţionează asupra comportamentului motorului, transmisiei şi suspensiilor electromagnetice. Motorul electric sprijină agregatul pe combustibili fosili pe perioadele de acceleraţie atunci când se află pe "Sport” sau preia toate sarcinile pe linie de propulsie când se alege modul "Efficiency".
Ca mare majoritate a hibridelor, A1 Sportback dispune de un sistem de stocare a energiei cinetice, recuperată în fazele de frânare sub formă de energie electrică şi înmagazinată în baterii de tipul litiu-ion. Acestea pot furniza o cantitate de curent suficientă pentru ca motorul electric să imprime maşinii o viteză maximă de 100 de km/h şi să asigure parcurgerea unei distanţe de 100 de kilometri. Acumulatorii sunt montaţi în portbagaj împreună cu întregul sistem electric a cărui greutate este de 40 kg. Conceptul Audi dispune de tracţiune faţă, utilizează pneuri cu dimensiunile de 225/35 R18 şi suspensii independente pe toate roţile. La partea de transmisie a fost aleasă o cutie automată "S tronic" cu dublu ambreiaj.