Opel trage linia şi adună. Aproape doi ani de muncă au fost necesari dezvoltării noii generaţii Insignia. Urmaşul demn al popularului vehicul de clasă medie Vectra urmează să intre în pâine din această toamnă prin versiunile sedan şi hatchback, iar de anul viitor va urma şi modelul de familie Sports Tourer. Tot anul viitor va sosi şi Insignia OPC, la creme de la creme, vârful de gamă al celui mai titrat automobil sub sigla Opel.
Potrivit unor surse din interiorul companiei, sportiva pregătită de inginerii Centrului de Performanţă Opel a fost prezentată unui cerc restrâns de angajaţi ai companiei germane aflată sub aripa colosului General Motors. „Modelul este gata de lansare”, spun sursele apropiate producătorului, iar ceea ce va atrage cel mai mult la noua maşină este aspectul exterior al secţiunii frontale. Pentru a ne face o imagine asupra caroseriei puternicului vehicul, trebuie să o privim în trecut, mai exact la anul 2007 când a debutat GTC Concept. Practic versiunea Insignia OPC este un mix între acest prototip şi maşina de serie Insignia hatchback. Amănuntele oferite „se bat” cu ultimele fotografii spion surprinse cu un vehicul de teste.
Pentru prima oară un model preparat în atelierele OPC va dispune de tracţiune integrală, graţie sistemului Adaptive 4x4 echipat cu diferenţial Haldex, ce va schimba total optica şoferilor asupra ţinutei de drum.
În ceea ce priveşte versiunile de caroserie, cea dezvelită angajaţilor era o versiune hatchback, fapt ce confirmă intenţiile Opel de a oferi în loc de două modele sportive - sedan şi break (station wagon), aşa cum a procedat în trecut, doar unul singur - hatchback.
Analizând imaginile versiunii spionate, modelul nu este dotat cu accesoriile specifice unui vehicul sportiv, excepţie făcând doar spoilerul faţă care va găzdui două prize de aer suplimentare sub faruri. Comparativ cu modelul „domestic” Insignia, modificările de ordin aerodinamic sunt minore şi insesizabile. Grila de tip fagure ia locul calandrului cromat iar priza centrală de ventilaţie preia modelul grilei motor. Garda la sol este coborâtă cu câţiva milimetri ca urmare a dotării trenului rulant cu un nou set de suspensii, în timp ce jantele spiţate sunt încălţate cu anvelope sport cu talon îngust.
Pe uşa portbagajului se observă acelaşi eleron încorporat ca şi la modelul obişnuit Insignia iar deasupra spoilerului stă scris V6 – configuraţia motorului. Sub capotă va fi un propulsor turbo pe benzină de 2.8 litri ce va produce peste 300 de cai putere faţă de 280 de cai putere cât furniza Vectra OPC. La partea de transmisie, Opel intenţionează să ofere o cutie automată şi una manuală, ambele în şase trepte dar etajate diferit.