Porsche se simte capabil să se lupte pe unul din cele mai exclusive domenii din industria auto, cel al coupe-urilor sportive de mari dimensiuni. Cu forţe proaspete, fabricantul din Zuffenhausen, va arunca în arena leilor primul lor „CLS” programat să debuteze anul viitor.
Intitulat Panamera, noul coupe cu patru uşi este pregătit să-şi ia partea ce i se cuvine, deşi în aceeaşi clasă vor patrula alte cinci ispite: Aston Martin Rapide, Mercedes CLS, BMW Seria 8 şi Audi A7. Viitorul coupe va avea un consum mediu de aproximativ 7,5 litri la 100 km. Este o cifră incredibilă pentru un Porsche dar reală, graţie tehnologiei hibride împrumutate de la senzaţionalul Cayenne. Modelul premium va putea funcţiona pe combustibil convenţional, respectiv benzină dar şi pe energie electrică.
Porsche a dat asigurări că Panamera va beneficia de spaţiu generos pentru pasagerii din spate, oferind o experienţă de condus unică şi inconfundabilă. Coupe-ul va fi prima sportivă de lux cu patru uşi din istoria constructorului german. Porsche a mai avut o tentativă similară în 1988, anul când prezenta publicului conceptul 989, model ce nu a ajuns pe liniile de producţie. Panamera va fi urmaşul demn al lui 989 iar primele fotografii spion surprinse în Germania atestă acest fapt.
Arhitectura exterioară este realizată de fostul şef de design de la Saab, Michael Mauer care a păstrat elementele specifice unui Porsche, precum forma ovală a farurilor şi liniile ce definesc profilul. Interiorul este construit pentru a oferi spaţiu amplu pentru patru persoane, iar portbagajul va fi neobişnuit de mare pentru un coupe, ceea ce va face ca Panamera să fie promovată ca maşină premium de familie.
Coupe-ul a fost conceput pe o platformă nouă dar la partea de motorizare utilizează propulsoare şi transmisia Haldex, împrumutate de la Cayenne şi 911 Turbo. Versiunea de mijloc va fi animată de un motor V8 pe benzină ce va putea atingă 290 de kilometri pe oră. Porsche va mai oferi un agregat V6 de 3.6 litri de origine Volkswagen şi o unitate V10 de 4.2 litri, vârful de gamă, capabil să genereze 520 de CP. Suspensiile multilink sunt „unice” şi folosesc sistemul cu mai multe puncte de prindere. Germanii au confirmat că producţia va fi asigurată de uzina din Leipzig unde vor fi asamblate în jur de 26.000 de exemplare anual.
Conform ultimelor informaţii oferite de Porsche, compania intenţionează să comercializeze noul model începând din aprilie 2009, iar premiera fiind programată cu o lună mai devreme în martie la Salonul Auto de la Geneva. Recent Porsche a prezentat primul teaser cu noul Panamera din care se pot observa doar botul maşinii şi trenul faţă. Mai multe detalii vom avea din 20 octombrie.