Mini iese pe teren, cu un vehicul anticipat şi aşteptat de toată suflarea europeană. Crossover este numele conceptului care va schimba radical destinaţia obişnuită a micilor vehicule urbane. Compania a decis să facă pasul spre clasa de modele SUV, cu un produs de dimensiuni compacte, deschizând un nou capitol în istoria mărcii britanice.
Având o gardă la sol neobişnuit de mare, pasajele roţilor pronunţate, blocuri optice redesante, o cupolă uşor arcuită în dreptul montanţilor spate, Mini Crossover este un vehicul atipic pentru brandul care timp de câteva decenii şi-a câştigat reputaţia de a fi un aspru conservator al propriilor valori.
Este clar, Crossover Concept prefaţează modelul cu care Mini va ieşi pentru prima oară de pe asfalt pe terenuri mai mult sau mai puţin abordabile pentru a demonstra că dispune de abilităţile necesare parcurgerii unui traseu mai dificil.
Studiul de design prezintă dimensiuni mai generoase decât orice alt model de serie comercializat de marca britanică. Mini Crossover are o lungime de peste 4 metri, măsoară 1830 mm în lăţime, înălţimea este de 1598 mm, iar ampatamentul de 2606 mm este garantul unui spaţiu interior foarte generos, prototipul fiind superior din acest punct de vedere modelului Mini Clubman, pe baza căruia a fost schiţat.
Habitaclul mizează pe valori ca spaţiu, confort, dar şi versatilitate. Conceptul oferă patru locuri individuale, scaunele din spate putând fi pliate, astfel lungimea portbagajului crescând cu 130 mm. Surprinzător, chiar şi pentru un concept Mini, clasicul instrumentar de bord este înlocuit cu unul digital integrat. Cireaşa de pe tort pare a fi şina între bord şi portbagaj ce se doreşte a fi un element de legătură între pasagerii maşinii.
Versiunea de producţie va utiliza de o transmisie integrală preluată de la modelele BMW, apreciatul sistem xDrive şi o gamă de motorizări pe benzină, cât şi diesel disponibilă în prezent pe automobilele Mini.
Modelul de serie va fi introdus în anul 2010 sub o titulatură ce va fi anunţată ulterior.