Volkswagen este uimit de succesul bolidului Audi R8. Înainte ca maşina această să existe, colegii de la Volkswagen pregătiseră unul din cele mai îndrăzneţe prototipuri create vreodată de inginerii uzinei din Wolfsburg. Denumit Concept-R, studiul era primul pas serios făcut de germani spre clasa sportivelor cabrio de performanţă. Scepticismul a făcut ca modelul supersport să servească doar ca exemplu pentru R8.
Impactul automobilului Audi a demonstrat că Volkswagen s-a înşelat atunci când a ezitat să-l pună pe linia de producţie. Inginerii din Wolfsburg doresc să scoată în lume modelul trimis de câţiva ani buni pe banca de rezerve. Proiectul nu a fost abandonat, iar producătorul are toate motivele să-l aducă la lumina zilei chiar şi cu riscul de face concurenţă superstarului R8. Numele maşinii de serie va fi Rayra, spun zvonurile venite din interiorul companiei. În ciuda numeroaselor speculaţii, Vokswagen a evitat să discute despre un automobil catalogat drept un proiect top-secret. Surse aflate sub protecţia anonimatului spun că Rayra va utiliza platforma lui Audi R8, în nici un caz cea pregătită pentru Concept-R. Potrivit aceloraşi surse, nemţii intenţionează să dezvăluie un model sportiv declinat din prototipul înfăţişat în urmă cu cinci ani fără însă a prelua şi tema de design a acestuia.
Volkswagen ar putea folosi Salonul Auto de la Paris drept rampă de lansare pentru Rayra, automobil care dacă va fi produs ar putea atrage în joc şi alţi jucători importanţi, concurenţii principali ai brandului german: Peugeot, Ford şi Opel. Soluţiile tehnice agreate în condiţiile date ar fi motorul în configuraţie V8 de 4.2 litri şi 420 cai putere dispus central, suspensii active, tracţiune integrală 4Motion şi transmisie automată cu dublu ambreiaj DSG. Se estimează că producţia ar putea începe în 2009 sau 2010, iar vânzările să demareze în acelaşi an. Preţul primului supercar Volkswagen ar putea fi cu 10.000 -15.000 de euro mai mic în comparaţie cu cel al fratelui vitreg Audi R8.