Ford a renunţat în sfârşit la embargoul mediatic. Noua generaţie a citadinei Ka este pregătită pentru ziua cea mare, când reflectoarelor se vor abate asupra urmaşului demn al iconicului model lansat pe 11 septembrie 1996.
Disponibil pe pieţele vest-europene chiar din acest an, viitorul vehicul de oraş se recomandă ca una din cele potrivite alegeri în segmentul A, creaţia inginerilor Ford distingându-se prin dinamica superioară a condusului, fineţea designului şi o excelentă ţinută de drum. Noua Ka va debuta în premieră absolută la Salonul Auto de la Paris, juniorul fiind principala atracţie la standul Ford deşi printre apariţiile de marcă în cadrul aceluiaşi eveniment se numără şi noul Focus RS.
Citadina Ovalului Albastru perpetuează calităţile fundamentale ale primei generaţii - dimensiuni compacte, aspect stilat, dinamică deosebită, reliefate într-o nouă prezentare. Pentru a ne convinge că nu sunt doar vorbe goale, Ford ţine să ne amintească faptul că inginerii au optimizat la maximum suspensiile, direcţia şi şasiul în urma testelor intensive desfăşurate atât pe drumurile publice, cât şi pe celebrul circuit Nurburgring. În timpul procesului de dezvoltare al maşinii a fost consultată şi echipa de specialişti care s-a ocupat de noua serie Fiesta, o parte din componente putând fi utilizate cu succes pe ambele modele.
Propulsia este formată din motorizări economice ce respectă normele Euro 5. Clienţii vor putea opta pentru unitatea pe benzină Duratec de 1.2 litri ce produce 69 de cai putere - nivel emisii sub 120g/km şi în premieră este disponibil un motor diesel Duratorq de 1.3 litri ce generează 75 de cai putere - consum mediu declarat fiind de 4.2 litri/100km.
Interiorul maşinii pune accent, ca şi la exterior, pe filozofia „kinetic design”, ce asigură un apect modern, plin de prospeţime componentelor din habitaclu. Ford Ka va avea două niveluri de echipare, Ambiente şi Titanium, cu o listă interesantă de dotări standard şi opţionale. Din punct de vedere estetic noul Ka merge pe mâna limbajului kinetic, însă se observă o apropiere puternică de noul Fiesta.
Rod al colaborării cu italienii de la Fiat, citadina Ford va fi asamblată la aceeaşi uzină Tichy din Polonia unde se asamblează şi simpaticul 500. Compania americană a confirmat că pe viitor va introduce şi două versiuni StreetKa şi SportKa, în încercarea ce a spori influenţa în clasa mini. A doua generaţie va fi disponibilă spre sfârşitul acestui an pe pieţele strategice ale mărcii Ford (Germania, Marea Britanie, Olanda), iar din februarie să debuteze în restul ţărilor europene. Cu peste 1.460.000 de clienţi la activ, minicarul ţinteşte în special publicul foarte tânăr orientat spre achiziţionarea de vehicule la un preţ accesibil.