Nissan a lăsat o impresie bună la ultimele ediţii ale Salonului Auto de la Geneva.
Nici la evenimentul ce se consumă până la 16 martie, japonezii nu au dezamăgit, ei furnizând, ca de obicei, cel puţin o noutate. Cu toate că a fost vorba doar de premiere europene, publicul nu a evitat debutanţii Nissan.
Pe lângă puternicul GT-R, constructorul nipon a dus noul Murano, versiune care va ajunge în curând şi pe piaţa românească.
Lansat în urmă cu patru ani pe piaţa nord-americană şi în 2004 pe cea europeană, vehiculul japonez urmează cursul firesc al unei restilizări care vizează în principal partea frontală, grila, spoilerul şi capota.
Nissan a operat modificări estetice importante la secţiunea frontală, unde se observă prezenţa noilor blocuri optice cu sticlă mai clară, cu baza inferioară extinsă şi alungită spre spolierul integrat. Capota a primit doi umeri aşezaţi pe extreme ce îndeplinesc un dublu rol: aerodinamic şi estetic. De asemenea nouă este şi grila motorului ce dispune de 8 branhii cromate aşezate oblic şi care „protejează” masivul logo Nissan. Emblema cromată este încadrată de un element în forma literei U, similar cu cel întâlnit la Qashqai. La partea din spate, stopurile propun un desen mai convenţional şi ocupă un spaţiu mai mare, ceea ce facilitează observarea acestora de la distanţe apreciabile. Murano 2 are acelaşi profil rece, însă linia generală îi conferă un plus de robusteţe şi masculinitate.
Nissan spune că Murano a crescut la toate capitolele, ţinută de drum, manevrabilitate, stabilitate, eficienţă în consum, acum fiind mult mai aproape de pretenţiile clasei vehiculelor sportive utilitare. În standard, noul Murano beneficiază de sisteme avansate ce dau Vehicle Dynamic Control (VDC) şi Traction Control System (TCS).
Noul Murano va fi disponibil atât în varianta 2x4 cât şi 4x4. Propulsorul este legat la o transmisie de tipul Xtronic CVT, o cutie de viteze cu variaţie continuă ce dispune de un sistem adaptiv de schimbare a rapoartelor, denumit Adaptive Shift Control.