Opel şi-a făcut cunoscute intenţiile pe piaţa monovolumelor. Premiera mondială a conceptului Meriva confirmă dorinţa producătorului german de a-şi întări poziţia în segmentul mini-MPV, unde deţine o cotă de piaţă importantă. Lansată în 2002, maşina de familie începe să se apropie de termenul limită al unei generaţii, ce nu depăşeşte 7-8 ani, iar Opel a făcut deja încălzirea cu prototipul omonim ce va constitui baza de pornire a modelului ce va intra în producţia de serie cel mai probabil în 2009. Meriva Concept este un studiu atent pregătit, apt să se opună cu fermitate în faţa noilor modele pregătite cu la fel de multă minuţiozitate de Citroen şi Ford. Conform celor afirmate de Opel, una din principalele trăsături ale automobilului de serie va fi nivelul de flexibilitate. Coroborată cu linia dinamică a exteriorului şi costurile mici de întreţinere, monovolumul se va recomanda ca un produs accesibil, funcţional, perfect adaptat nevoilor individuale, adecvat pentru a face economii serioase în bugetul cheltuielilor de familie. Flexibilitatea este dată de sitemul FlexDoors ce permite ca uşile din spate şi cele din faţă care se deschid în mod normal, să fie independente unele faţă de celelalte. Prin adoptarea acestei soluţii, accesul spre habitaclu se face mult mai uşor, pasagerul având posibilitatea de a pătrunde într-un mod rapid şi comod în interior, fără a mai fi nevoit să lovească panelul portierelor sau pragurile. Chiar dacă Meriva este o declinare a unui vehicul subcompact, în habitaclu vor putea fi montate 3 rânduri de scaune, care vor însemna în total 7 locuri. Volumul portbagajului este de 415 litri şi poate atinge o valoare de 1420 de litri, comparabilă cu cea unui break din clasa CD. Meriva Concept este un monovolum compact (lungime x lăţime x înălţime: 4220 x 1760 x 1601 mm) care stabileşte noi standarde în privinţa spaţiului vizual. Acestea au fost realizate prin coborârea panelului instrumentelor cu 10 centimetri şi subţiind la limită montanţii frontali pentru ca şoferul şi pasagerul din faţă să aibă o vizibilitate maximă. Din punct de vedere tehnic, se cunoaşte doar identitatea unui nou propulsor turbo pe benzină de 1.4 litri, care dispune de tehnologia de distribuţie variabilă. La fel ca şi seria actuala, viitoarea generaţie prevăzută să fie introdusă în 2010, va fi construită pe scheletul modelului de succes Corsa.