Lancia Thema a fost o maşină iubită chiar de la începuturi. Nu numai italienii au ştiut să o aprecieze la justa ei valoare dar şi francezii sau britanicii au dat Cezarului ce este al Cezarului. În amintirea vremurilor bune, care încă se simt în aer, Lancia intenţionează ca în 2010 să pună capăt aşteptărilor şi să introducă un vehicul care să readucă în atenţie farmecul berlinelor italiene de mari dimensiuni. Noul model se va orienta spre un design progresiv şi dinamic, constructorul premium încercând astfel să seducă clienţii fideli ai Mercedes şi BMW. Cu excepţia calandrului, Thema va fi îmbrăcată într-o ţinută exterioară nouă care să reflecte linia de design a vitoarelor modele Lancia. Unele voci afirmă că noul sedan de clasă medie va influenţa şi viitoarea serie a prestigioasei Thesis, fabricantul din peninsulă fiind dispus să renunţe la trăsăturile aproape spartane întâlnite pe limuzina menţionată anterior. Deşi nu există foarte multe amănunte clare asupra detaliilor de design, surse apropiate producătorului italian afirmă că Thema ar putea juca alte roluri, gama de modele urmând a fi extinsă cu un coupe sportiv. Tehnica din spatele automobilului de clasă medie, va fi furnizată de Fiat şi se va raporta la motorizări puternice V6, V8 cu puteri cuprinse între 190 şi 300 CP, combinate cu transmisii manuale şi automate în şase rapoarte. Nu este exclusă chiar adoptarea unei cutii cu dublu ambreaj în genul DSG-ului de la Volkswagen. Lancia Thema va ajunge pe piaţă peste trei ani la preţuri foarte atractive pentru a face faţă concurenţei puternice din segmentul premium. Modelul va reveni după o absenţă de 16 ani. Primul sedan Thema a fost lansat în 1984.