Ford a pus capăt aşteptărilor şi ne oferă un prim set de fotografii oficiale cu noua serie Focus ST. Chiar dacă în discuţie se află un model restilizat prezenţa acestuia este binevenită în segmentul supermini unde în sfârşit Golf GTI şi Astra OPC au un adversar pe măsură. Focus ST se aliniază la trend-ul impus maşinilor Ford ce folosesc limbajul kinetic, o trăsătură unică în peisajul auto. Din păcate sau din fericire, depinde cât de mult apreciezi filosofia kinetică, aceasta va fi abandonată pe viitor în favoarea unei stilistici mai umane. Focus ST 2008 este echipat cu acelaşi motor ca şi actualul model, este vorba de unitatea pe benzină cu 5 cilindri în linie, dotată cu turbocompresor. Agregatul de 2.5 litri ce dezvoltă 225 cai putere este capabil de a presta un demaraj cu plecare de pe loc în 6.5 secunde, timp în care atinge 100 de kilometri la oră pe bord. În privinţa gazelor poluante propulsorul emite 224 de grame pe kilometru, o cifră mulţumitoare pentru sectorul sportivelor compacte. Deşi poate s-ar fi meritat un kit sportiv mai modern, Ford a preferat să îl păstreze pe cel vechi pe motiv că modelul 2007 oferea o ţinută dinamică de top în segmentul C, aşadar nu s-a impus schimbarea sistemului de suspensii, direcţiei şi a platformei tehnice. Focus ST va fi livrat în două versiuni de caroserie în 3 şi 5 uşi. Prima cântăreşte 1392 kg, în timp ce următoarea 1437 kg. Ford va introduce pe piaţă noul Focus ST la sfârşitul lunii februarie 2008 la un preţ estimativ de 26.550 de euro.