S-a lansat şi în România unul dintre cele mai economice autovehicule de clasă medie, Passat BlueMotion. Atât versiunea sedan cât şi cea break (Variant) au fost supuse unor modificări tehnice, esenţiale pentru obţinerea unor parametri de consum inegalabili în familia Passat. Gama BlueMotion este motorizată de un singur propulsor, agregatul TDI de 77Kw/105 CP, cu ajutorul căruia Volkswagen a reuşit să stabilească un nou record în privinţa consumului de carburant în segmentul CD. Precedenta performanţă de 5.5 litri este eclipsată de rezultatul obţinut în teste de Passat BlueMotion, 5.1 litri la 100 km pentru limuzină, şi 5.2 litri pentru Variant. Şi mai relevant este bugetul alocat pentru combustibil. La o distanţă medie anuală parcursă de 15000 km, cheltuielile cu carburantul sunt de doar 68 de euro pe lună. Volkswagen susţine că atât limuzina, cât şi Variant beneficiază de o autonomie teoretică de 1350 de km cu un singur plin de rezervor! Cu alte cuvinte, sunt necesare doar 11 plinuri pe an la o distanţă de 15000 km. Excelentele valori de consum ale versiunilor Passat BlueMotion s-au obţinut în urma unor schimbări efectuate la nivel tehnic: reglarea precisă a trenului de rulare, şasiului şi a caroseriei, grila radiatorului a fost modificată şi a fost adăugat un nou spoiler. Motorul TDI de 1,9 litri a fost şi el cuprins în programul de cosmetizare tehnică, scopul final fiind obţinerea unei eficienţe sporite cu consum minim de carburant. Volkswagen a ajustat diverşi parametri la motorul pe injecţie directă cu patru cilindri, reuşind astfel obţinerea unor noi performanţe în materie de consum. Modificări s-au operat şi la nivelul transmisiei manuale, unde cutia de viteze a fost optimizată în treptele 3, 4 şi 5. Sub aspect ecologic, Passat BlueMotion a scăzut cantitatea emisiilor poluante cu 15 g/km la limuzină şi 19 g/km la Variant. Ca măsură suplimentară de limitarea a emisiilor de noxe a fost inclus un filtru de particule diesel ca dotare standard.
"