Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 17 iun 2013 - Anul XVIII, nr. 137 (5344)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă pichetează sediul MT, cerând oprirea privatizării CFR Marfă

Luni, 17 Iunie 2013 (16:28:45)

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă va picheta, începând de marţi, sediul Ministerului Transporturilor, cerând oprirea privatizării CFR Marfă, întrucât în timpul acestei proceduri au intervenit schimbări în structura societăţii, au declarat, luni, lideri sindicali.

Vicepreşedintele Confederaţiei Naţionale Sindicale "Cartel Alfa", Liviu Apostoiu, a declarat că privatizarea CFR Marfă a devenit şi pentru actualul Guvern "o chestiune de a se supune orbeşte unor directive venite din exterior", iar sindicatele cer stoparea procedurii şi reluarea ei în condiţii normale.

Sindicaliştii spus că suma pentru care ar urma să fie vândută compania CFR Marfă este foarte mică şi cer ca vânzarea să se facă la valoarea de piaţă, adică peste un miliard de euro.

"Dacă vrei să o dai pe o asemenea sumă şi cu dedicaţie, pentru că aşa se pare, noi trebuie să luăm partea salariaţilor şi cerem Guvernului să păstreze măcar locurile de muncă pe care le-a moştenit. Dorim o privatizare normală, care să respecte regulile stabilite", a mai spus Apostoiu.

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă reclamă că, săptămâna trecută, anumite active ale CFR Marfă, în valoare de 63.803.393 de lei, au fost transferate către Societatea de Administrare Active Feroviare, dar şi faptul că s-a decis ştergerera datoriilor societăţii către bugetul de stat, de peste 1,5 miliarde de lei.

"Aceste două intervenţii întreprinse de conducerea Ministerului Transporturilor au dus în prima fază la diminuarea capitalului social al societăţii, iar în a doua fază la majorarea sa cu sume importante (de peste 1,5 miliarde lei), lucru din care rezultă că valoarea societăţii supusă privatizării acum, stabilită la 180 de milioane de euro, nu mai reprezintă realitatea", a declarat preşedintele federaţiei, Iulian Măntescu.

Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi de faptul că pe parcursul procedurii de privatizare nu a existat un dialog social real, partenerii sociali nefiind consultaţi nici când s-a întocmit dosarul, nici când s-a stabilit caietul de sarcini.

Măntescu a mai spus că în urma privatizării se estimează că 40 - 50 la sută dintre cei aproape 11.000 de salariaţi de la CFR Marfă vor fi disponiblizaţi, însă astfel de măsuri sunt analizate şi în cazul SN CFR SA şi CFR Călători.

Potrivit sursei citate, din cauza reducerii cu 400 de milioane de lei a bugetului, decizie luată de către Ministerul de Finanţe, numărul de trenuri a fost redus semnificativ de la începutul acestui an.

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă a precizat că dacă la începutul anului erau 1.500 de trenuri în 24 de ore, în prezent acestea au fost reduse cu aproximativ 400 şi până la sfârşitul anului ar urma să mai fie reduse încă 300.

În aceste condiţii, sindicaliştii au anunţat că vor începe o serie de acţiuni de protest, fiind programate pichetări ale Ministerului Transportului pentru zilele de 18, 19 şi 20 iunie, între orele 9.00 şi 14.00.

Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei. Joi, la ora 11:00, la sediul Ministerului Transporturilor, comisia de privatizare va deschide plicurile cu ofertele de cumpărare şi va stabili câştigătorul. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.

Guvernul îşi asumă faţă de FMI doar desemnarea câştigătorului licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, una dintre principalele solicitări ale instituţiei financiare, dar nu şi finalizarea tranzacţiei, arătând că operaţiunea depinde de îndeplinirea tuturor condiţiilor din contract.

Astfel, Guvernul promite FMI, în scrisoarea de intenţie transmisă săptămâna trecută, înainte de decizia finală din board-ul Fondului, şi obţinută de MEDIAFAX, că va încerca să desemneze un câştigător al licitaţiei pentru CFR Marfă la 21 iunie, cu puţin înainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanţează referirea la încheierea tranzacţiei efective, arătând că aceasta depine de îndeplinirea "tuturor" condiţiilor contractuale.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Federaţia Mecanicilor de Locomotivă pichetează sediul MT, cerând oprirea privatizării CFR Marfă.
 Vizualizări articol: 352 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Federaţia Mecanicilor de Locomotivă pichetează sediul MT, cerând oprirea privatizării CFR Marfă5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei