Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 16 iul 2009 - Anul XIV, nr. 164 (4150)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,973 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6085 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

MS: Campania de informare pentru vaccinarea împotriva cancerului de col uterin este din bani privaţi

Joi, 16 Iulie 2009 (16:04:30)

Derularea campaniei privind vaccinarea împotriva cancerului de col uterin, care a fost lansată în 14 iunie, este susţinută din banii companiilor de medicamente, şi nu din banii publici, potrivit unei informări de presă transmise de Ministerul Sănătăţii (MS).

Ministerul Sănătăţii a făcut acest anunţ în replică la o informaţie apărută miercuri, 15 iulie, pe site-ul ziare.com, în care este citată ca sursă Inpolitics şi prin care se afirmă că Fundaţia Renaşterea a primit fonduri din partea MS şi misiunea de a se ocupa de campania de informare privind vaccinarea împotriva cancerului de col uterin. Sursa citată precizează că această informaţie este neadevarată şi nefondată.

"Atragem atenţia că astfel de materiale, lipsite de profesionalism, complet nefundamentate şi nedocumentate, aduc grave prejudicii de credibilitate sistemului de sănătate şi Ministerului Sănătăţii. Astfel de ştiri se pot transforma într-un atentat la sănătatea românilor", potrivit MS.

Ministerul Sănătăţii atenţionează că sănătatea nu trebuie amestecată cu interesele politice şi menţonează că "manipulările iresponsabile" de acest fel pot anula dreptul cetăţenilor României de a lua o decizie corectă în ceea ce priveşte sănătatea copiilor lor.

"Din respect pentru public, care are dreptul la o informare corectă, şi având în vedere importanţa programului de vaccinare, facem, încă o dată, precizări privind Campania de informare anti-HPV. Ministerul Sănătăţii nu cheltuie bani publici pentru derularea campaniei, care a fost lansată în 14 iunie, privind vaccinarea împotriva cancerului de col uterin", a adăugat MS.

Totodată, Ministerul Sănătăţii arată că nu are relaţii contractuale cu Fundaţia Renaşterea sau cu alte organizaţii în ceea ce priveşte Campania de informare anti-HPV.

Campania de informare lansată de MS în 14 iunie este derulată exclusiv cu fonduri de la firmele producătoare ale vaccinurilor anti-HPV. Cele două societăţi producătoare ale vaccinului au contractat o firmă de publicitate care derulează campania de informare, sub coordonarea metodologică a unui Comitet de coordonare numit prin Ordin de ministru.

Fundaţia Renaşterea face parte din acest comitet, alături de reprezentanţi ai Ministerului Educatiei, OMS, UNICEF, UNOPA, jurnalişti, medici şi profesori de specialitate, precum şi reprezentanţi ai Patriarhiei Române.

Comitetul este for consultativ, numit prin ordin de ministru, iar pentru activitatea sa nu este plătit. Rolul său este acela de a stabili direcţiile strategice ale campaniei de vaccinare.

De altfel, OMS, UNICEF şi UNFPA au apreciat iniţiativa Ministerului Sănătăţii de a organiza o campanie de informare privind vaccinarea împotriva HPV.

Reprezentanţii în România ai celor trei organisme internaţionale şi-au exprimat, printr-o scrisoare adresată ministrului Sănătăţii, Ion Bazac, disponibilitatea de cooperare conform mandatelor oferite de către Statele Membre.

Campania de informare naţională are o componentă predominantă de comunicare directă şi care vizează părinţii, medicii şi profesorii, principalele categorii responsabile de dezvoltarea copiilor. Pentru buna desfăşurare a campaniei, a fost înfiinţat Centrul Naţional de Informare pentru Prevenirea Cancerului de Col Uterin (CNIPCCU), o entitate specială care asigură coordonarea şi permanenţa comunicării cu publicurile ţintă şi cu presa.

Campania de informare presupune două etape principale de transmitere a informaţiilor. În prima etapă, comunicarea vizează direct medicii responsabili de vaccinarea în şcoli şi profesorii diriginţi ai claselor a VI-a şi a VII-a (anul şcolar 2009-2010). În a doua etapă, aceştia se vor întâlni cu părinţii, în şcoli, pentru a le asigura cât mai multe informaţii, corecte şi complete, care să-i ajute să decidă în ceea ce priveşte protejarea sănătăţii copiilor şi reducerea riscului de a dezvolta cancer de col uterin.

A treia etapă presupune evaluarea campaniei de informare, prin intermediul unui sondaj de opinie, derulat după toate regulile statistice şi de sănătate publică. Evaluarea urmăreşte să identifice gradul de deschidere faţă de vaccinarea pentru prevenirea cancerului de col uterin. În funcţie
de rezultat, Ministerul Sănătăţii va decide cât de oportună este derularea programului de vaccinare.

"Facem apel la mai multă responsabilitate în ceea ce priveşte informaţiile care se difuzeaza despre sistemul de sănătate şi despre profesionalismul cadrelor medicale. Toate aceste manipulări, probabil de natură politică, pot anula toate eforturile noastre de a repune pe picioare acest sistem", a precizat Ministerul Sănătăţii.
 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului MS: Campania de informare pentru vaccinarea împotriva cancerului de col uterin este din bani privaţi.
 Vizualizări articol: 479 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MS: Campania de informare pentru vaccinarea împotriva cancerului de col uterin este din bani privaţi0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei