TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
miercuri, 12 dec 2018 - Anul XXIII, nr. 279 (6989)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9262 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,08 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   5 imagini |   ø fişiere video

Finanţat de Comisia Europeană

,,Erdkinder-Montessori pentru adolescenţi”, proiect Erasmus la Şcoala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

În perioada 3 - 7 decembrie, s-a desfăşurat în Praga, Cehia, cea de a patra mobilitate în cadrul proiectului “Edrkinder – Montessori for adolescents“, realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+, proiect care se desfăşoară pe o perioadă de doi ani. Timp de 5 zile, două cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „George Voevidca” au participat la reuniunea de la Gymnázium Duhovka din Praga. Este vorba despre directoarea Şcolii Gimnaziale ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc, profesor Lăcrămioara Băcanu, şi profesor Oltea Nistor, care au avut parte de o experienţă pedagogică şi formativă extrem de valoroasă, prin participarea la cursurile de formare în domeniul educaţiei Montessori şi prin observarea directă a modului în care sunt concepute lecţiile. Şcoala Gymnázium Duhovka este recunoscută ca fiind un model educativ cu rădăcini adânci în filozofia Montessori, devenind o comunitate vie, efervescentă, care îi respectă atât pe copii, cât şi pe adulţi, inspirându-i pe profesori şi oferind suport familiilor ca fundament al societăţii cehe. Elevii educaţi astfel devin adepţii logicii şi ai principiilor, neacceptând dogme sau ideologii, conştientizează faptul că societatea este într-o continuă schimbare şi ei trebuie să se adapteze unor contexte diferite. Educaţia elevilor se bazează pe înţelegerea fenomenelor, de aceea gândirea lor este liberă, neînchisă în formule sau teorii predate de adulţi. Greşeala este văzută ca parte integrantă a procesului de învăţare şi întotdeauna ideile mai bune sunt acceptate de către ceilalţi, fără orgolii rănite, deoarece acceptă asumat faptul că dezvoltarea personală este strâns legată de evoluţia grupului din care fac parte. Educaţia este interconectată cu viaţa practică, iar elevii lucrează mult independent, adună informaţii şi se documentează, având ca suport un ghid al învăţării, pe care profesorul îl concepe. Prima zi a mobilităţii a debutat cu vizitarea şcolii, urmând participarea la un curs de formare susţinut de către profesor Radka Nedbalová cu privire la organizatorul grafic, una dintre metodele de învăţare des utilizate în sistemul educaţional Montessori. Au urmat discuţii şi schimburi de bune practici realizat între participanţii la întâlnire, precum şi abordări practice făcute de către cursanţi pentru disciplinele predate de fiecare în parte.

 

Activităţi educative şi de menţinere a echilibrului psihic al fiecărui elev

În ziua a doua, participanţii au avut posibilitatea să asiste la lecţii şi să observe pe viu diferite aspecte, de la învăţare şi evaluare, până la relaţiile interumane care se creează la nivelul grupului şcolar, între elevi şi cadre. Cursul de formare susţinut de către director adjunct Bara Glaserová s-a axat pe importanţa reflecţiei personale (Personal Reflection), o altă componentă importantă a filozofiei Montessori. Atât elevii, cât şi cadrele didactice petrec circa 20-30 de minute pe zi făcând diferite activităţi de relaxare, de la lectură sau colorat mandale, până la ascultarea unei muzici relaxante sau relaxându-se efectiv într-o canapea. Scopul este acela de a se deconecta pentru câtva timp de activităţile educative şi de a menţine echilibrul psihic al fiecărui ins.

A treia zi de proiect a adus în discuţie ideea de Community meeting, adică întâlnirile săptămânale comune care au loc în şcoală şi la care se discută anumite aspecte ale vieţii comunităţii şcolare. Au urmat asistenţele la lecţii, apoi un alt curs de formare în metode specifice, susţinut de către directorul unităţii şcolare, Petr Hopfinger. El a explicat cum se concepe un Study Guide (ghid de studiu) şi cum elevii îşi dezvoltă abilităţile de lucru în echipă, dar şi de studiu individual prin parcurgerea acestui instrument util de lucru. ”Am asistat şi la modul în care elevii şi cadrele didactice îl sărbătoresc pe Sfântul Nicolae (Saint Mikulas), fiind un inedit exerciţiu de interculturalitate. Prima parte a zilei a patra de proiect a fost dedicată unei vizite de documentare în Vyšehrad (în cehă, castelul de sus), o adevărată lecţie de istorie şi de cultură întinsă pe mai multe secole, apoi deja obişnuitele asistenţe la ore şi discuţii aferente. Au fost uploadate activităţile derulate în unităţile şcolare partenere pe pagina de eTwinning a proiectului şi au fost discutate anumite aspecte legate de întâlnirile viitoare”, a spus directoarea Lăcrămioara Băcanu.

 

Concluzii

Ultima zi a fost cea a concluziilor şi a regretelor că timpul a trecut mult prea repede şi că participanţii ar fi avut multe de descoperit în legătură cu sistemul de educaţie Montessori. Ceea ce au reţinut cu toţii a fost faptul că lumea de mâine nu poate exista fără o educaţie sănătoasă şi că tinerii dovedesc cooperare, toleranţă, creativitate, dorinţa de cunoaştere şi de autodepăşire dacă şcoala, şi implicit societatea, le asigură un mediu prielnic în acest sens. Cele două cadre didactice participate vor disemina informaţiile la nivel local, judeţean şi naţional şi vor implementa la nivelul Şcolii Gimnaziale „George Voevidca” metodele învăţate la aceste cursuri de formare, convinse de eficacitatea lor şi de faptul că schimbarea poate începe cu noi. Partenerii de proiect sunt şcoli din Varşovia, Polonia; Viena, Austria; Şcoala Gimnazială ”George Voevidca” Câmpulung Moldovenesc, România; Nevşehir, Turcia; Ganochora, Grecia şi Praga, Republica Cehă. Dintre acestea, şcolile din Polonia, Austria şi Cehia funcţionează conform principiilor pedagogiei Montessori, iar şcolile din România, Grecia şi Turcia funcţionează conform sistemului naţional de educaţie.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului ,,Erdkinder-Montessori pentru adolescenţi”, proiect Erasmus la Şcoala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc.
 Vizualizări articol: 1020 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
,,Erdkinder-Montessori pentru adolescenţi”, proiect Erasmus la Şcoala Gimnazială ,,George Voevidca” din Câmpulung Moldovenesc0.05

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei