Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 10 aug 2013 - Anul XVIII, nr. 184 (5391)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Vremuri grele

Naşii de tren, cu salarii diminuate dacă nu realizează un barem minim de încasări

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Vremurile bune pentru şefii de tren şi conductorii CFR par a apune. După ce o parte dintre ei, cercetaţi în marele dosar de luare de mită aflat încă pe rolul Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, au fost retrogradaţi pe posturi inferioare, mult mai prost plătite, restul sunt obligaţi, mai nou, să realizeze un barem minim de încasări. Dacă nu, li se diminuează salariile şi, după mai multe norme nerespectate, se poate ajunge la desfacerea contractului de muncă.

 

Normele stabilite pentru controlorii din Suceava. Diminuări de salarii cu 5-10%

Conform deciziei conducerii CFR Călători, având în vedere că în unele staţii mai mici nu mai sunt case de bilete, iar personalul de control din tren trebuie să emită bilete pentru aceşti călători, şefii de tren şi conductorii au de realizat o normă de încasări.

Astfel, pe ruta Suceava-Cacica, de exemplu, un controlor care face trei curse tur-retur pe zi trebuie să predea seara, la casă, 420 de lei. Adică 140 de lei la fiecare cursă.

Personalul de control care merge de la Suceava la Bacău trebuie să taie bilete de minimum 140 de lei, la o cursă dus-întors, iar pe ruta Suceava-Bucureşti suma minimă este de 110 lei, dus-întors. Trebuie spus că în ultimele două cazuri sumele sunt pentru fiecare din cei doi controlori (şef de tren şi conductor) în parte.

Sumele minime au fost stabilite după mai multe criterii, unul din cele mai importante fiind legat de numărul de staţii fără case de bilete de pe fiecare rută. De la Suceava la Cacica de exemplu, bilete se emit doar din staţiile Suceava şi Suceava Nord.

Există deja numeroşi controlori de la staţia Suceava care nu au îndeplinit norma şi au fost sancţionaţi cu reducerea salariului cu 5-10%, funcţie de gradul de acoperire a baremului.

 

Norma minimă, o prevedere mai veche care nu a fost pusă în practică

Iordan Vintilă, directorul general al Regionalei CFR Iaşi, a adus o serie de lămuriri cu privire la aceste norme de încasări. El a subliniat din start că o astfel de prevedere există de ani de zile, însă efectiv nu a fost pusă în practică.

„Normele de încasări fac parte din obligaţiile de serviciu ale controlorilor din tren, în condiţiile în care avem destule staţii care nu au case de bilete. Personalul din tren este dotat cu două tipuri de bilete. Este vorba de bilete cu tarif normal, care se emit doar călătorilor care nu au avut de unde să-şi cumpere tichete, şi bilete cu tarif suplimentar. Personalul de tren are obligaţia de a emite astfel de bilete cu tarif suplimentar la cei care nu-şi cumpără tichete de la casă, dacă au această posibilitate”, a explicat Iordan Vintilă.

 

„Am realizat cronometrări cu personalul nostru specializat şi am făcut o medie cu privire la cât se poate încasa din tren pe o rută”

El a explicat şi cum s-au stabilit sumele din baremul minim.

„Am realizat cronometrări cu personalul nostru specializat şi am făcut o medie cu privire la cât se poate încasa din tren pe o rută. Aşa am stabilit aceste încasări minime, care sunt, zicem noi, facil de realizat. Se ştie foarte bine ce probleme au fost şi mai sunt cu controlorii de tren şi facem eforturi să-i disciplinăm în măsura în care putem”, a mai precizat Vintilă.

El a mai subliniat că cei care nu fac norma nu sunt automat sancţionaţi şi au un termen pentru a o acoperi din încasările pe care le fac în trenuri.

De partea cealaltă, controlorii de tren spun că pe unele rute normele nu au cum fi acoperite. Asta pentru că sunt puţini călători, navetiştii au abonamente, iar din staţiile mici urcă foarte puţini oameni. În plus, odată taxaţi suplimentar, oamenii nu mai urcă a doua oară fără bilet. Controlorii CFR consideră că aceste măsuri au fost impuse din dorinţa conducerii de a da afară cât mai mulţi oameni şi într-un timp cât mai scurt.  

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Naşii de tren, cu salarii diminuate dacă nu realizează un barem minim de încasări.
 Vizualizări articol: 2097 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
Naşii de tren, cu salarii diminuate dacă nu realizează un barem minim de încasări5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Istoria Nasului trimis de
(10 aug 2013, 13:08:42
Naşii sunt acele persoane care-l însoţesc pe prunc la botez, răspunzând şi făcând cuvenita mărturisire de credinţă în locul şi în numele pruncului ce se botează. Naşii sunt părinţii sufleteşti ai pruncului.Cuvântul naş sau naşă provine din termenul slavon care înseamnă al nostru, a noastră. Şi controlorul este tot de-al nostru, din popor, şi şi-a primit, cel mai probabil, numele de naş pentru protecţia oferită celor dornici să călătorească aproape gratis; el este cel care, până la urmă, „îi ţine în braţe” pe călătorii frauduloşi şi le garantează că nu vor fi amendaţi pe timpul călătoriei cu trenul.Între călători şi simpaticul funcţionar ceferist se naşte o solidaritate şi o simpatie reciprocă.Trupa Iris lansează un cântec care face carieră în epocă: „Trenul fără naş”. Trebuie să vă amintiţi versurile: „Urcăm într-un tren, Trenul ăsta este trenul nostru bun. - Ce vreţi?, zice el. - N-avem, naşule, bilet, ţi-o spun! ...Asta este trenul nostru, Trenul celor fără bani!” .Tânăra generaţie creşte în această cultură a călătoriei fără bilet. Nu poţi fi cool dacă nu te duci la mare sau la munte cu naşul. Un fenomen pe care cântăreţul Connect-R l-a versificat pe înţelesul tuturor:„Şi nu am nicio vină/ Că vara ochii mei sunt sensibili la lumină/ Sunt sigur, îl văd pe naşul, pun pariu că se combină/ Domnu’ controlor, ia de aci de-o savarină...”.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei