TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
sâmbătă, 10 iul 2010 - Anul XV, nr. 160 (4451)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9202 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0467 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Probleme neprevăzute

Şoseaua de centură o ia la vale din cauza alunecărilor de teren

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Construcţiile la şoseaua de centură a Sucevei sunt puse în pericol de ploile căzute în ultimele săptămâni. Alunecări masive de teren s-au înregistrat în zona unde şoseaua de centură se înţeapă în drumul european 85, care vine dinspre Fălticeni. În urma mişcării versantului au fost distruse parţial şi o parte din lucrările deja executate, iar constructorii spun că se impune o nouă soluţie tehnică pentru ca investiţia să nu fie făcută în van.

Dumitru Hanganu, directorul SCCF Grup Colas Iaşi, a declarat că este vorba de o instabilitate generală a versantului. „Alunecările de teren sunt de amploare mare, pe o lungime de câteva sute de metri. Trebuie să ne întâlnim cu beneficiarul şi proiectantul şi să stabilim ce soluţie tehnică vom aborda”, a precizat Hanganu.

 

Creşte costul lucrării

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) spun că sunt la curent cu problemele apărute la şoseaua de centură din Suceava. Dorina Tiron, şefa CNADNR, a spus că nu cunoaşte toate amănuntele despre alunecările de teren de la Suceava şi că cel mai probabil se va impune suplimentarea lucrărilor.

„Nimeni nu a putut să prevadă aceste alunecări de teren, dar trebuie realizate lucrări care să consolideze versantul. Acest lucru înseamnă creşterea costului total al investiţiei”, a opinat Dorina Tiron.

Şi directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Iaşi, Viorel Scutaru, a precizat că este la curent cu alunecările de teren apărute aici, dar a menţionat că priorităţile companiei sunt altele.

„Cel mai important este să eliminăm efectele calamităţilor provocate de inundaţiile din luna iunie. Şoseaua de centură nu constituie o prioritate în acest moment. Oricum, am discutat cu proiectantul şi i-am cerut să vină cu o nouă soluţie pe care să o discutăm şi să stabilim ce avem de făcut”, a declarat Viorel Scutaru.

 

O lucrare de 65 de milioane de euro

Alunecările de teren au apărut pe tronsonul unde SCCF Grup Colas a început lucrările de mai multă vreme. Este vorba de tronsonul de 3,1 km, de la drumul european 85 spre Moara. În total, şoseaua de centură gândită pentru fluidizarea circulaţiei din municipiul Suceava are o lungime de 13,2 km. Costurile estimate ale lucrării erau de 65 de milioane de euro, dar după alunecările de teren recente sumele alocate trebuie sporite cu câteva milioane de euro. Şoseaua de centură ar trebui finalizată în trei ani de la demararea lucrărilor, adică în octombrie 2011.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Şoseaua de centură o ia la vale din cauza alunecărilor de teren.
 Vizualizări articol: 4539 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.27/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.3 din 11 voturi
Şoseaua de centură o ia la vale din cauza alunecărilor de teren3.3511

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Alunecari trimis de
(10 iul 2010, 12:01:33
daca lucrarea era facuta STAS nici intr-un caz nu o lua la vale dealul, dar daca esate facuta cum sunt si cele din oras , ar fi o minune sa nu o ia la vale.....aceea este lucrare? fara intarituri, fara piloni de sustinere, nimic, nu sunt specialist,un om simplu, dar nimic nu se face cu cap......imediat trebuiau plantati copaci, pt. sustinere.,....asa, doua tavaluge peste pamint si gata-i lucrarea.....bani irositi de pomana......... RUSINE constructorilor ! .........
2.   Eterna si fascinanta Romanie ! ... trimis de
(10 iul 2010, 12:14:01
:((Vom veedea probabil aceasta centura terminata in cel putin 5-10 ani.. daca nu va dura mai mult..altii au autostrazi pe sub mare, chiar si pt tranzit de marfuri, si camioane de mare tonaj, dar noi nu suntem in stare sa facem nici mcara o bucatica de centura
3.   Lucrari de 2 lei trimis de
(10 iul 2010, 15:50:45
nu e de mirare, cand vedem ca drumul care l-au facut ei, la Ilisesti deja s-a surpat pe o portiune de cca 250 m.
Nu avem firme responsabile care sa-si asume ceea ce fac,ci doar cauta motive(ba ca a plouat, ba ca este luna plina .....etc) si-si permit chestia asta cand reprezentatii beneficiarului,care ar trebui sa-i controleze, sunt mituiti inca din faza de proiect!
4.   Studiu neserios trimis de
(11 iul 2010, 05:45:54
Dar niste specialisti din zona au fost consultati. Daca ar fi consultat ar fi aflat ca zona respectiva este o zona foarte framantata si afectata de alunecari de teren frecvente de mare si mica adancime. La o lucrare de valoarea aceasta (65 milioane euro) trebuiau facute mai multe cercetari de-a lungul presupusului traseu al soselei de centura, iar derivatia din E 85 trebuia facuta intr-o zona propice, mai putin afectata de alunecari. Nu mai spun ca acolo tot versantul este afectat de launecari.
5.   Ce studii.... trimis de
(11 iul 2010, 10:27:31
Nu este necesar nici un studiu asupra terenului atata vreme cat comisioanele au intrat in buzunarele care trebuie. Restul, Dumnezeu cu mila!
6.   Intrebari intrebatoare trimis de
(11 iul 2010, 11:35:11
Dna TIRON, pe studiul de fezabilitate cam cat s-a platit?!
DACA DUMNEATA NU AI PREVAZUT ALUNECARILE nu inseamna ca NIMENI n-a stiut!
uite si la distinsul SCUTARU, inafara de propriul card bancar ce alte prioritati mai aveti?!
O SA AVEM O SOSEA DE CENTURA MAI SCUMPA DECAT O AUTOSTRADA!
7.   Soseaua inutila, bani cheltuiti aiurea trimis de
(11 iul 2010, 12:46:37
Stimati cititori si cetateni ai romaniei,

cei care cunoasteti traseul Falticeni-Suceava, stiti bine ca de fapt nu era nevoie de aceasta varianta deoarece(demonstratia):
- nimeni care merge spre G. Humorului si trece prin Falticeni (pt ca altfel nu ar avea cum sa ajunga la aceasta varianta) nu o va lua spre Suceava (pe E85) ci va merge direct din Falticeni spre G. Humorului (prin C. Luncii), pe drumul national 2E.
- nimeni care vrea sa mearga spre G. Humorului din Suceava nu va ajunge niciodata pe acest drum. Asta presupune sa traverseze toata Suceava si apoi sa se intoarca inapoi spre Moara.
E o aberatie acest drum, pe langa faptul ca au alunecari de teren in acea zona. Judecati si voi singuri.
Si atunci iti pui intrebarea: de ce s-au cheltuit acesti bani pt acest drum? Raspunsul: ca sa mai castige cateva firme PDL-iste niste bani.
Cine raspunde pt acesti bani cheltuiti ?
Nu mai bine faceau o varianta spre Burdujeni, spre Iulius Mall ? Era cred mult mai utila.
8.   +pt.Indigo trimis de
(11 iul 2010, 13:35:58
D-le> Dar daca vrei sa mergi din Falticeni -Suceava _ Radauti sau pe DN85 la Siret pe unde o pot lua camioanele grele? Nu te mai da mare atotstiutor sau daca esti fa tu studiul de fezabilitate si dupa aceea sa vorbesti. Intradevar un studiu serios trebuia facut dar cine sa-l faca? Toate studiile sunt instrumente de papat bani ca si cel care s-a facut pentru optimizarea circulatiei in oras(Suceava) si in care se spunea ca pe Calea Cernauti circula 1450 de masini pe ora si care de fapt era inchisa. Asa studii , asa constructii , asa beneficiari! Usor ,usor politicienii nostri ne vor duce la disparitie ca tara, ca popor, nu mai avem nimic de cat banii lor care sunt in conturile straine , dupa ei potopul!. Cat mai rabdam?
8.1  RE: +pt.Indigo trimis de
(12 iul 2010, 16:30:59
Domnu SPINU, matale ori esti prost ori nu intelegi.
Varianta asta este facauta ca sa iesi spre G. Humorului, in nici un caz spre Radauti sau Siret. Am spus la final ca era mult mai utila o varinta spre Iulius Mall, ca sa iesi spre Radauti, bineinteles, dar vad ca nu ai priceput.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei