Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 20 feb 2013 - Anul XVIII, nr. 41 (5248)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Panourile publicitare influenţează comportamentul din trafic al conducătorilor auto

Panourile publicitare amplasate pe marginea căilor rutiere predispun la accidente de circulaţie, întrucât ele influenţează într-un mod negativ comportamentul din trafic al conducătorilor auto, informează dailymail.co.uk.

Şoferii îşi modifică viteza considerabil în trafic, în funcţie de tipul de panou publicitar pe lângă care trec, afirmă o echipă de cercetători de la Universitatea Alberta din Canada.

"Neatenţia şoferilor este una dintre cauzele principale care cauzează accidente de automobil. Cu toate acestea, se cunosc foarte puţine lucruri despre neatenţia emoţională din timpul conducerii automobilului, în ciuda unor dovezi evidente care atestă faptul că atenţia este strâns legată de emoţii", afirmă autorii studiului.

În acest studiu, realizat cu ajutorul studenţilor canadieni şi a unui program de simulare computerizată, cercetătorii Michelle Chan şi Anthony Singhal au descoperit că şoferii care trec pe lângă panouri publicitare cu mesaje negative, precum "abuz", "stres", "închisoare" şi "război", tind să încetinească şi să se îndepărteze de banda pe care conduc.

În schimb, şoferii care trec pe lângă panouri ce includ cuvinte cărora le este asociată o conotaţie pozitivă, precum "bani", "celebritate", "sex" şi "victorie", au tendinţa de a accelera.

"Testele au arătat că, atunci când eşti stimulat pozitiv, atenţia ta creşte şi conduci mai bine când eşti într-o dispoziţie veselă", a declarat Michelle Chan.

"În testele mele, am descoperit totodată, atunci când am analizat timpii de reacţie faţă de anumite cuvinte-ţintă, că participanţii au reacţionat mai repede în grupul pozitiv decât cei din grupul negativ", a adăugat aceeaşi cercetătoare.

Participanţii la acest test "au condus" în cadrul a trei scenarii diferite, prin faţa a 20 de panouri amplasate pe fiecare traseu: fiecare panou includea grupuri de cuvinte pozitive, negative sau neutre.

Rezultatele studiului ar putea avea anumite implicaţii pentru companiile de publicitate, iar anumite ţări au luat deja decizia de a limita conţinuturile panourilor publicitare amplasate pe marginea şoselelor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Panourile publicitare influenţează comportamentul din trafic al conducătorilor auto.
 Vizualizări articol: 706 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Panourile publicitare influenţează comportamentul din trafic al conducătorilor auto0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Fapt divers

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei