Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 12 sep 2011 - Anul XVI, nr. 215 (4813)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9754 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6739 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   14 imagini |   ø fişiere video

Cronica plastică

„A treia dimensiune a visului”

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

La Muzeul Obiceiurilor Populare din Bucovina din Gura Humorului s-a deschis vineri expoziţia personală de pictură cu genericul „A treia dimensiune a visului”, a artistei plastice Oana - Cristina Bedrulea.

 

Un eveniment care subliniază continuitatea în creaţia plastică humoreană

Expoziţia, care prezintă publicului un grupaj de lucrări realizate în tehnică mixtă, acryl şi ulei pe pânză, având ca nucleu şase tablouri care alcătuiesc în ansamblu lucrarea de licenţă a tinerei artiste (prezentată cu titlul care constituie genericul acestei desfăşurări vizuale), are semnificaţia unui eveniment care subliniază continuitatea în creaţia plastică humoreană.

Aşa a fost să fie, ca în acest an în care humorenii s-au despărţit de pictorul Corneliu Tincu, al cărui zbor colorat s-a întrerupt la puţin timp după trecerea pragului vârstei septuagenare, fosta sa elevă, Oana - Cristina Bedrulea, să obţină licenţa la Universitatea de Arte din Iaşi. O împlinire personală în drumul pe care şi l-a ales, dar totodată o împlinire care transcende fruntariile existenţiale, cu rezonanţe în lumea de dincolo, întrucât împlineşte şi dorinţa profesorului care a iniţiat-o în pictură.

 

Urmând provocările imaginaţiei sale laborioase, a păşit pe o cale de maximă libertate de expresie

Oana - Cristina Bedrulea, despre care spuneam că este „discipolul eretic” al profesorului Corneliu Tincu, pentru că, după ce şi-a însuşit conceptul de viaţă şi artă al maestrului său a avut puterea să se desprindă artistic şi, urmând provocările imaginaţiei sale laborioase, a păşit pe o cale de maximă libertate de expresie plastică, îşi marchează cu această expoziţie o nouă etapă a carierei artistice.

Perseverentă şi ambiţioasă, atentă cu fiecare treaptă a evoluţiei sale (încă de la expoziţia de debut, din anul 2007, când era elevă în clasa a XI-a, şi-a marcat apăsat pasul de început în carieră) Oana - Cristina Bedrulea îşi construieşte parcursul artistic cu minuţiozitate, punctându-l cu manifestări expoziţionale care se înscriu ca elaborate provocări vizuale.

 

Creaţia începe cu gândul, iar visul este o etapă a idealului

Piesele care alcătuiesc lucrarea de licenţă, circumscrise genericului „A treia dimensiune a visului”, radiografiază universul oniric pe care Sigmund Freud, părintele psihanalizei, l-a descifrat elaborând teoria interpretării viselor (prin care a deranjat somnul umanităţii), analiză care constituie via regia (calea regală) către inconştient.

Celor două dimensiuni ale visului, cea manifestă (naraţiunea, succesiunea imaginilor) şi cea ascunsă (care corespunde sensului, mesajului transmis de imagini) Oana - Cristina Bedrulea le adaugă o a treia şi anume cea a creaţiei. Visătorul, „un abulic al imaginaţiei creatoare”, aşa cum îl defineşte Theodule Ribot, îşi mobilizează gândirea în sens creator. Creaţia începe cu gândul, iar visul este o etapă a idealului.

 

Resuscită experimentele psychedelice prin combinaţii cromatice capabile să emită o energie subliminală

Lucrării de licenţă realizată în două registre, diurn şi nocturn, cu piesa de deschidere autoportretizantă care aduce în atenţie jaloanele hiperrealismului anilor ’60 (curentul în care pictura rivaliza cu arta fotografică), i se alătură (în rezonanţă cu titlul) câteva lucrări care glisează între pop art şi expresionismul abstract.

Preocupată de subtile combinaţii cromatice, Oana - Cristina Bedrulea resuscită experimentele artei psychedelice prin care albastrul (culoarea care dematerializează formele, cea mai imaterială şi mai adâncă dintre culori şi totodată cea mai rece şi cea mai pură exceptând vidul neutru al albului), se combină cu verdele (culoarea învăluitoare cu valoare mediatoare între cald şi rece, culoarea germinaţiei şi putrefacţiei deopotrivă, culoarea tainei), în doze capabile să creeze şi să emită o energie subliminală.

 

„Visele oamenilor sunt aripi cu care aceştia zboară spre cer”

Celor trei dimensiuni ale visului Oanei - Cristina Bedrulea, cantautorul Daniel Iancu le-a adăugat, la finalul vernisajului, o dimensiune muzicală, prin interpretarea unei piese de muzică folk.

„Visele oamenilor - spunea cineva - sunt aripi cu care aceştia zboară spre cer”.

Oana - Cristina Bedrulea, care şi-a deschis aripile şi şi-a început zborul odată cu expoziţia de debut, continuă să zboare către idealurile sale.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „A treia dimensiune a visului”.
 Vizualizări articol: 935 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 6 voturi
„A treia dimensiune a visului”5.056

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei