Mercedes a fost atins de febra sportivelor diesel. Pentru prima oară germanii vor oferi iubitorilor de roadstere o versiune cu propulsor pe motorină, disponibilă acum pe ultima generație SLK. Denumită SLK 250 CDI aceasta este oferită în țara noastră la un preț de pornire fixat la 41.602 de euro cu TVA.
Micul model dispune sub capotă de 204 cai putere și la fel ca și variantele actuale beneficiază de o sumedenie de inovații printre care și pavilionul panoramic Magic Sky Control.
La fel ca și versiunile SLK 200 și SLK 350, noul model diesel poate fi echipat cu una din cele trei tipuri de suspensie (pe suport din oțel, sport, și controlată electronic), pachetul Dynamic Handling, care include sistemele Direct-Steer (demultiplicare inteligentă a direcției) și Torque Vectoring Brake (creșterea aderenței în viraje) dezvoltate special de Mercedes-Benz pentru a obține caracteristici de agilitate și manevrabilitate superioară.
SLK 250 CDI vrea să demonstreze că plăcerea de a conduce și rafinamentul nu dinamic nu se mai exclud una pe cealaltă. Pentru a crea permanent această impresie roadsterul primește un motor de 2,1 litri cu patru cilindri din care rezultă 204 cai putere.
Propulsorul se regăsește și pe alte modele Mercedes, însă rezonanța acestuia pe SLK este diferită în special datorită masei ușoare și proporțiilor compacte, ce permit stabilirea unor performanțe dinamice interesante: demaraj 0-100 km/h în 6,7 secunde și viteză maximă 243 km/h.
Cuplul motor de 500 Nm, dublu față de un model pe benzină cu aceiași cilindree, îi permite noului SLK 250 CDI să accelereze de la 80 la 120 km/h în doar 4,3 secunde, timp care așază decapotabila sport pe onorantul loc 1 în segment.
Odată cu această a doua generație iubitorii modelului SLK vor putea opta pentru un propulsor diesel în care se vor bucura de o mai mare autonomie de drum și consum scăzut de carburant. Pentru a parcurge 100 de kilometri sunt necesari doar 4,9 litri, valoare care de regulă este ”arborată” de mașinile mici de oraș și foarte rar de un automobil sport.
Minimizarea consumului va fi simțită și în aglomerările urbane mulțumită prezenței sistemului start/stop.
Puterea motorului este transmisă la roți prin intermdiul cutii automate 7G-Tronic Plus ce acționează rapid la cea mai fină apăsare a pedalei de accelerație.