Opel îşi reînnoieşte oferta pe linie de propulsoare. Trei familii de motoare complet noi, pe benzină şi motorină, vor înlocui portofoliul actual. Primul motor introdus este un motor pe benzină supraalimentat de 1598 cc, cu patru cilindri cu injecţie directă şi Start/Stop.
Noul motor SIDI (spark ignition direct injection) ECOTEC vine în diverse variante de putere şi pe mai multe dintre modelele gamei.
Accelerare lină, forţă de tracţiune, nivel redus de zgomot şi consum redus de combustibil au fost principalele obiective. Accentul s-a pus pe cuplu, inginerii reuşind să obţină 187.5 Nm pe litru – un standard pentru motoarele pe benzină produse în volum.
Cuplul maxim ajunge până la 300 Nm, disponibil încă de la 1.700 rpm.
“Noul nostru motor de 1.6 litri cu injecţie directă este un adevărat gigant în ceea ce priveşte cuplul. Puterea creşte foarte lin şi în linişte,” explică directorul pentru motoare pe benzină, Thomas Johnen.
Vârful de putere de până la 200 CP se atinge la 4,700 rpm. Comparativ cu predecesorul său de 1.6 litri supraalimentat, consumul de combustibil şi nivelul CO2 au fost reduse cu 13%.
Primul motor Opel cu tehnologia cu aprindere prin scânteie cu injecţie directă, unitatea de 155 cp “2.2 ECOTEC direct”, şi-a făcut debutul pe modelele Opel Signum şi Vectra în 2003, urmate de Zafira şi Astra. În 2007, GT a oferit primul motor pe benzină supraalimentat cu injecţie directă, o unitate 2.0 litri cu 264 CP.
Un an mai târziu, acest motor este introdus pe Insignia, fiind disponibil pe nava amiral a Opel în două variante: 220 CP şi 250 CP.
Ultima generație Astra OPC va fi pusă în mişcare de cea mai recentă versiune a acestui model, oferind 280 CP.