Mercedes-Benz și-a dus la bun sfârșit promisiunea de a oferi mașini de lux în care consumul trece pe primul loc. Odată cu noul S 250 CDI era limuzinelor economice începe să prindă contur, adeverind ceea ce puțini credeau că poate fi posibil. Lux și eficiență sunt cele două cuvinte care caracterizează cel mai bine proaspăta versiunea de intrare a celebrului S-Klasse.
S-Klasse în varianta cu 204 cai putere este prima mașină echipată cu o motorizare de patru cilindri în cei 60 de ani de istorie ai modelului de lux.
Sub capotă se află un turbodiesel de 2,2 litri preluat de pe E-Klasse, ce generează 204 cai putere și un cuplu maxim de 500 Nm. În echiparea acestuia intră a patra generație a sistemului de injecție directă tip rampă comună și un sistem cu două turbine pentru joasă și înaltă turbocompresie cu acționare pe plaje de turații diferite.
Mercedes a dezvoltat pentru propulsorul biturbo o nouă pompă de ulei, care lucrează pe două nivele de presiune. La viteze reduse sau în sarcină normală pompa funcționează la o presiune de numai 2 bari. Când viteza de deplasare este ridicată iar motorul este suprasolicitat, pompa de ulei trece la a doua treaptă de funcționare.
Inginerii au modificat și sistemul de management termic al agregatului, care permite o încălzire mai rapidă la nivelul blocului motor, aceasta conducând evident la o scădere a consumului.
Sistemul de optimizare a consumului de combustibil Eco start-stop, își face loc pe lista echipamentelor care participă activ la dozarea corectă a resurselor de energie. Acesta oprește funcționarea motorului în momentele staționării la semafor sau când aglomerația din traficul urban face imposibilă deplasarea pentru mai multe minute în șir.
Îmbunătățiri multiple s-au adus transmisiei automate 7G-Tronic Plus, în special la convertorul de cuplu și circuitul hidraulic, fiind reduse vibrațiile, în paralel cu creșterea răspunsului dinamic.
Grație acestor tehnologii, S 250 CDI este capabil să ofere un consum record de numai 5,7 litri/100 km. Limuzina impresionează și pe partea de emisii, cantitatea de dioxid de carbon pe kilometru fiind de doar 149 grame.