Kia este pe deplin motivată să devină unul dintre jucătorii importanți în segmentul european al mașinilor de oraș. Chiar dacă până acum influența exercitată nu a fost prea intensă, Picanto are foarte mari șanse de a deveni unul dintre favoriții clasei de modele urbane odată cu lansarea celei de a doua generații. Noul model, ce a fost prezentat oficial în martie la Geneva, sosește după opt ani de la debutul european al lui Picanto.
Pentru prima dată, Kia va comercializa micul vehicul urban cu două versiuni de caroserie, hatchback în 5 uși și, în premieră, varianta hatchback în 3 uși.
Schimbat radical, Picanto este asortat unei garnituri complete de elemente noi. La exterior, amprenta lui Peter Schreyer, designerul-șef Kia, a lăsat urme adânci. Linia caroseriei oglindește o evoluție pozitivă și pe deplin matură, lăsând impresia unui model de familie. Interesant este că abordarea estetică îi conferă noului Picanto o alură de monovolum, tendință adusă în clasa A de ultima generație Chevrolet Spark.
Linia de centură poziționată foarte sus, montanții față plonjați spre capota scurtă și înclinată şi pavilionul arcuit induc în mod voit senzația de spațiu.
Complet redesenat şi proiectat, noul Picanto este mai lung și are un ampatament mai mare comparativ cu generația actuală.
Nu doar designul este nou, ci și gama de motorizări. Sunt în total patru unități, din care două pe benzină de 1.0 litru și 1.2 litri, care promit o autonomie superioară și emisii mai mici de dioxid de carbon. Acestea înlocuiesc propulsoarele de 1,0 litru și 62 cai putere, respectiv 1,1 litru de 65 cai putere, ambele cu un consum mediu de 4,8 litri/100 km.
Pe lângă unitățile pe benzină, Kia va livra pe anumite piețe, precum cea italiană, versiuni pe GPL ale acelorași motoare, iar în țările nordice versiuni Flex-Fuel.