Lancia a ținut capul de afișal lansărilor la Geneva cu un număr record de premiere. Noua limuzină Thema a fost una din cele mai așteptate apariții, revenirea pe firmamentul auto producându-se după 20 de ani de absență. Modelul joacă acum rolul vârfului de gamă, lansarea comercială fiind programată pentru toamna acestui an.
Noua Thema va fi fabricată în Canada alături de Chrysler 300, pe a cărui platformă estetică și tehnică se bazează.
Dimensiunile noii generații Thema, 5.08 metri lungime, 1.89 metri lăţime şi 1,50 metri înălţime, și ampatament de 3.05 metri, o vor aduce în luptă directă cu luxoasele limuzine germane, japoneze și britanice: Audi A8, BMW Seria 7, Jaguar XJ, Lexus LS, Mercedes S-Klasse.
Designul exterior este cu mici excepții identic cu Chrysler 300. Interiorul poate avea scaune încăzite și tapițate cu piele Nappa, un tablou de bord acoperit cu piele Poltrona Frau, ornamente din lemn pe consola centrală, panourile portierelor și volan. Habitaclul este iluminat de mai multe diode emiţătoare de lumină.
Noua Thema va fi lansată cu două linii de echipare denumite Platinum și Gold.
Limuzina premium va fi disponibilă cu trei versiuni de motorizare, cu șase cilindri, diesel de 190 și 224 CP, și benzină de 292 CP. Acesta din urmă este asociat unei cutii automate cu opt trepte, în timp ce unitățile pe motorină vin cu cutii automate cu cinci trepte.
Deși este un agregat de 3,6 litri, Lancia anunță un consum de doar 8,3 litri la 100 km. Performanțele dinamice nu sunt deloc domeniul unde excelează Thema, dacă o raportăm direct la concurență: accelerează de la 0 la 100 km / h în 7,2 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h.
Standard, berlina premium oferă faruri cu xenon cu iluminare adaptivă. Printre dotări mai enumerăm pilot automat activ (ACC), un sistem de prevenire a coliziunilor (FCS) și sistemul de detectare a obiectelor în unghiul mort (BSD).
Printre opționalele vârfului de gamă Lancia se numără controlul climatizării duale, senzori de parcare și monitor video pentru mers înapoi.