Aston Martin va readuce în atenţie numele Lagonda. Titulatura era folosită încă din anii 60 pentru a desemna versiunile de lux dezvoltate de producătorul britanic, ce concurau modelele Bentley şi Rolls-Royce. După 15 ani de la producţia ultimului automobil Lagonda, acum doi ani la Geneva a debutat conceptul care anunţă relansarea gamei de lux cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la apariţia numelui Lagonda pe firmamentul industriei auto.
Aşa cum se anticipase deja, Aston Martin intenționează să lanseze un SUV cu linii de coupe şi nu o limuzină care să rivalizeze cu Phantom sau Continental, cum poate mulți s-ar fi așteptat. Potrivit directorului executiv Ulrich Bez, noul Lagonda va intra în producţia de serie din anul 2012.
Comparativ cu conceptul, modelul de serie va primi unele îmbunătățiri.
Mașina utilizează un motor V12 şi tracţiune integrală. Spre deosebire de propulsoarele tradiţionale realizate de Aston Martin, unitatea V12 de pe Lagonda este capabilă să funcţioneze cu diferite tipuri de carburanţi, benzină, diesel sau bioetanol - E85. De asemenea, propulsorul poate fi adaptat foarte uşor la sistemele hibride convenţionale. Iată o premieră foarte interesantă care pe viitor o vom regăsi şi pe automobilele altor constructori. Tehnologia şi modul constructiv al acestui motor sunt încă necunoscute, însă este evident că nici britanicii nu au finalizat dezvoltarea acestuia, de vreme ce au refuzat să dea detalii de orice natură.
Aston Martin susţine că designul conceptului este inspirat din versiunile Lagonda fabricate în anii 30, în special modelul LG6.
Designul foarte masculin al maşinii, plafonul care plonjează lin spre portbagaj, geamurile laterale de dimensiuni reduse, masivitatea părţii frontale, nervurile prezente pe capotă şi profil redau în linii mari formele viitorului model de serie care va păstra aproape în totalitate caracteristicile de natură estetică ale conceptului.
Cu excepţia grilei şi a fantelor de aer de pe aripi, elemente caracteristice oricărui automobil Aston Martin, în rest Lagonda debordează de originalitate. Blocurile optice, spatele bombat, luneta scurtă, hayonul pătrăţos, jantele de 22 de inch sunt tot atâtea componente care proiectează imaginea unui model de lux, puternic şi sofisticat.
Interiorul, conceput să găzduiască în condiţii foarte confortabile doar patru persoane, este dominat de tehnologii avansate.
Modelul de serie ar urma să primească un design mult mai convențional și aproape de valorile specifice Lagonda, ca reacție a criticilor aduse de public la adresa aspectului exterior.