Ford a ajuns la Geneva cu o noutate majoră. Aici a dezvelit conceptul B-MAX, din care se va naște cel mai mic model de familie. Este un monovolum de talie mică, destinat unui segment de clienți foarte clar, cu 5 locuri la interior și un design modern. Versiunea de serie va fi asamblată în România la uzina din Craiova în cel de-al doilea semestru al anului.
B-MAX va înlocui modelul Fusion și va fi al cincilea minivan Ford după C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX si Galaxy. Modelul de serie va fi prezentat cel mai probabil în toamnă la Frankfurt, lansarea pe piața europeană fiind prevăzută pentru anul 2012.
Minivanul este construit pe aceeași platformă cu Fiesta, având dimensiuni ceva mai generoase decât modelul de oraș. Conceptul măsoară 4,06 metri lungime și 1,59 metri înălţime, oferind spațiu suficient pentru cinci pasageri.
B-MAX va rivaliza cu Opel Meriva și Hyundai ix20, și propune câteva soluții practice, cum ar fi ușile spate glisante ce permit un acces facil al pasagerilor. Când se deschid uşile din faţă şi din spate, se formează un spațiu de acces în cabină de peste 1,5 metri lăţime.
Scaunele din spate pot fi pliate pentru a creşte capacitatea de încărcare. În cazul în care se renunță la locurile de pe rândul al doilea, capacitatea de stocare crește semnificativ, B-MAX fiind capabil să transporte obiecte de până la 2,35 metri lungime.
Monovolumul poate fi echipat cu jante de până la 18 inch roţi şi frână de parcare electrică.
Designul interior amintește de noul Focus, însă vine și cu elemente personale. Partea exterioară este tributară stilului kinetic, cu un accent deosebit, nu doar pe latura dinamică, ci și pe versatilitate.
La propulsie, Ford va opta pentru noua generație de motoare pe benzină "EcoBoost", oferind unități foarte eficiente, precum unitatea de trei cilindri de 1.0 litru cu sistem stop-start. Modelul de familie va primi câteva motorizări diesel TDCI, cât și benzinarii 1.6 şi 2.0 EcoBoost.