Toyota anunță câteva schimbări pentru decanul de vârstă al gamei sale. Land Cruiser va suferi mici ajustări tehnice pentru a fi în pas nu doar cu rivalii ci și cu noile norme de poluare. Modelul cu motor D-4D de 3.0 litri este oferit acum cu o putere sporită, consum și emisii mai mici.
Unitatea diesel dezvoltă 190 de cai putere și poate fi asociată unei cutii automate cu 5 trepte sau unei transmisii manuale cu 6 trepte.
Pe piața germană Land Cruiser cu motorizarea de 190 CP este deja disponibil la dealeri. Prețurile pornesc de la 36.950 de euro pentru varianta de caroserie cu trei uși, în timp ce modelul în cinci uși are prețul de bază fixat la 39.700 de euro.
Versiunea de top vine la un prețde bază de 63.900 de euro.
Motorul D-4D primește 17 cai putere în plus și dezvoltă un cuplu maxim de 420 Nm, disponibil între 1.600 şi 2.800 rpm.
Pentru a spori eficienţa, sistemul common rail a fost modificat, propulsorul fiind echipat acum cu injectoare piezo-electrice cu o presiune de lucru de 2.000 de bari. Utilizarea bujiilor incandescente ceramice permit îmbunătăţirea pornirii la rece a motorului, contribuind astfel la reducerea emisiilor. Raportul de compresie a fost micșorat la 15:1, iar camera de ardere are un design schimbat.
Inginerii japonezi au aplicat câteva modificări și în dreptul pereților blocului motor, astfel arborele cotit beneficiind de o izolație mai bună. O pompă de ulei variabilă şi utilizarea unui ulei cu o vâscozitate scăzută au ajutat la reducerea frecărilor interne în motor.
Toate aceste detalii au condus în final la diminuarea consumului cât și la reducerea vibrațiilor motorului. În ciuda creșterii puterii, consumul de combustibil este redus cu 0,3 litri/100 km, Land Cruiser urmând să se mulțumească cu doar 8,1 litri la 100 km. Propulsorul îndeplinește normele de poluare Euro 5 și emite o cantitate de dioxid de carbon mai mică, respectiv 214 g de CO2 pe kilometru.
Caracteristicile de funcționare ale agregatului diesel D-4D au fost influențate și de modificarea sistemului de evacuare, cu ţevi de eşapament duble. Totodată catalizatorul are o termoizolație mult mai bună ce permite atingerea temperaturii optime de funcționare la scurt timp după pornire.
Pentru reducerea emisiilor, Toyota a introdus un cooler de dimensiuni mai mari și mai eficient ce acționează o valvă cuplată la sistemul de răcire al EGR şi o supapă suplimentară pentru injecție montată în spatele sistemului turbo.