Bugatti nu putea să ignore tendinţele fierbinţi care au pus stăpânire pe majoritatea constructorilor de lux. Marca franceză este pregătită să lanseze peste câţiva ani un sedan cu linii de coupe derivat din conceptul Galibier 16C.
Potrivit unui oficial al companiei franceze, noul model va fi mai scump decât arhicunoscutul Veyron, datorită unor dotări de lux ce se vor regăsi doar pe Galibier. Deşi mai sunt patru ani până la producţia de serie a sedanului, preţul de lansare estimat este de 1,35 milioane de euro fără taxe. Prețul va face din viitoarea mașină o mașină demnă de Cartea Recordurilor. La acești bani Galibier va valora cât patru limuzine Rolls-Royce Phantom la un loc. Modelul francez va depăși ca prețpână și mașina de serviciu a președintelui Obama, un Cadillac de 1,2 milioane de dolari.
Galibier va fi prima berlina de lux Bugatti, constructor exclusivist orientat doar pe sportive de două locuri.
În mare parte va prelua ingredientele conceptului 16C. Modelul de serie va dispune de un şasiu şi o caroserie cu o compoziţie din fibră de carbon şi aluminiu, materiale care ajută la creşterea rigidităţii, la reducerea semnificativă a greutăţii şi implicit a consumului.
Chiar dacă împrumută elemente de design şi motorizarea W16, limuzina Bugatti nu este nici pe departe la fel de extremă ca Veyron. Propulsorul este ceva mai „cuminte” având „doar” 800 de cai putere, faţă de 1001 cât deţine Veyron.
Imensele resurse ale agregatului cu o cilindree de 8.0 litri sunt repartizate ambelor punţi prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală.
Cuplat la o cutie automată cu opt rapoarte şi convertor de cuplu, Galibier 16C devine astfel al treilea model din lume, după Lexus LS 600 şi BMW 760i, echipat cu o astfel de transmisie.
Cutia de viteze care face legătura între roţi şi motor trebuie să facă faţă acceleraţiilor extrem de agresive, în timp ce frânele din carbon ceramic au datoria să oprească eficient şi la timp luxosul automobil ce cântăreşte două tone. Prototipul atinge o viteză maximă de 352 km/h, cu 56 mai puţin decât Veyron.
În schimb, la capitolul spaţiu interior Galibier 16C, cu cei peste 5 metri lungime, surclasează net super-sportivul coupe.