Škoda își va face simțită prezența la apropiatul salon auto elvețian prin debutul a două modele de clasă mică.
Primul și cel mai important aparține modelului de volum Fabia, supus unei binemeritate cosmetizări, care vine la trei ani de la prezentarea oficială a actualei generații.
Alături îi va sta Roomster, un automobil inedit prin care Škoda a condimentat segmentul B, prea puțin încălzit de inovații. Schimbările propuse de versiunile restilizate vin sub imboldul noului, partea estetică și tehnică fiind vizate în egală măsură.
Liniile exterioare se înscriu în tendința de design actuală, unde forma urmează funcția iar detaliile dau valoare conținutului stilistic. Partea frontală introduce blocuri optice cu o formă alungită, o nouă grilă radiator și proiectoare de ceață mărite, ce sporesc vizibilitatea.
Aspectul exterior devine mult mai dinamic, impresie lăsată și de noile jante din aliaj.
Modificările estetice se împletesc cu îmbunătățirile tehnologice, astfel ca restilizarea să fie completă. Făcând directă la motorizări, Škoda anunță extinderea gamei la nouă versiuni, din care șase pe benzină și trei diesel, toate îndeplinind normele Euro 5. Fabia/Roomster Facelift pot fi echipate cu unitățile 1.2 HTP de 60 CP și i putere cu o cilindree de 1,2 litri 70 CP, 1.4 litri de 85 CP, 1.6 litri de 105 și noile agregate turbo de 85 si 105 cai putere. Inferioare ca număr, versiunile turbodiesel vor oferi 75 CP, 90 și 105 cai putere. Toate dispun de injectoare piezo-electrice și filtru de particule, ceea ce le face mai economice, silențioase și ecologice. O noutate absolută este transmisia automată cu 7 trepte de tip DSG regăsită doar în combinație cu motorizarea 1.2 TSI de 105 CP – consum mediu 5,3 litri/100 km.
Dacă Škoda Fabia se află la a doua generație, Roomster este abia la prima.