Ford reglează suflul motoarelor în funcţie de pulsul pieţei. Cumpărătorii europeni se orientează tot mai mult spre maşini economice, astfel că producătorii încep a se întrece în oferte.
Reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de gaze poluante a devenit un imperativ şi pentru Ovalul Albastru care încearcă să demonstreze că poate construi modele la standarde ecologice ridicate.
Pentru a sublinia acest fapt, Ford a creat linia ECOnetic, ce va include versiuni ce se evidenţiază atât prin economia de carburant, cât şi prin impactul redus asupra mediului.
Amatorii unor astfel de modele nu ar trebui să treacă cu vederea şi modelul Fiesta ECOnetic, o alternativă perfectă pentru persoanele cu un buget de cheltuieli limitat. Ford susţine că versiunea ultra-economică Fiesta ECOnetic emite o cantitate de noxe de 98 de grame de dioxid de carbon la suta de kilometri parcurşi şi are un consum mediu de 3,7 litri/100 km.
Modelul aflat în discuţie va fi echipat cu un propulsor diesel de 1,6 litri (dezvoltat în colaborare cu francezii de la PSA) cuplat la o transmisie manuală.
Pentru a atinge parametrii de consum şi emisii, Ford nu apelează la sisteme de alimentare alternativă, ci foloseşte tehnologiile convenţionale şi o serie de modificări aduse aerodinamicii, trenului de rulare, motorului şi cutiei de viteze. De asemenea, masa maşinii, un alt factor cheie în ecuaţia consumului, este redusă cu 50 de kilograme.
Noua variantă ecologică Fiesta ECOnetic, este asamblată la uzina din Koln şi are un preţ de pornire de aproape 15.000 de euro. Primele 300 de exemplare au fost livrate încă din luna aprilie unei companii de carsharing.