Trabant părea condamnat să rămână doar o amintire a trecutului, până când un producător independent a decis să-i dea a doua şansă. După o absenţă îndelungată, brandul german revine în lumea reală cu un concept retro adaptat tendinţelor stilistice şi tehnologice ale momentului. Studiul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt se numeşte NT, adică New Trabant, şi promite să şteargă cu buretele faima negativă, generată timp de 34 de ani de fiecare exemplar „Trabi”.
Adio fum gros, motor zgomotos şi performanţe înspâimântător de proaste, aceste trei caracteristici fiind înlocuite de un propulsor silenţios cu zero emisii şi cu un dinamism adecvat. Tradiţionalul motor de 2 cilindri a fost înlocuit cu un motor electric ce dezvoltă 64 de cai putere, faţă de 23, cât avea ultimul Trabant produs în 1991. NT poate rula cu o viteză maximă de 130 km/h, iar distanţa pe care o poate parcurge la o singură încărcare a bateriilor este de 160 km.
Una din ţintele majore ale acestui proiect a fost minimizarea consumului de resurse. Astfel, sarcina de ventilare a aerului în habitaclu, cât şi energia folosită în timpul parcărilor este asigurată de mai multe celule fotovoltaice amplasate în plafon.
Cât priveşte designul, prototipul este o reinterpretare reuşită a vechiului Trabant, un clasic cu linii actualizate stilizat de Nils Poschwatta, fost designer la Volkswagen.
Interiorul beneficiază de un instrumentar de bord cu afişaj digital şi unul analog, volan din piele şi o planşă de bord exact ca a vechilor modele 601. Trabant NT nu va intra în producţia de serie, atâta vreme cât nu se va găsi un investitor care să dezvolte şi să suţină acest proiect.