Pagani se numără printre puţinii constructori care i-au „umilit” pe corifeii clasei sportive, Ferrari şi Lamborghini. Cu o istorie de doar 10 ani în sectorul producţiei de automobile, marca italiană cu sediul la Modena a atras atenţia prin stilul personal şi caracteristicile de top oferite.
Zonda, modelul care i-a adus notorietatea, se bucură de o mulţime de declinări, însă dintre toate se remarcă seria specială Cinque, care de altfel urmează să încheie un ciclu productiv care numără în total doar 100 de exemplare. Ediţia limitată cuprinde şi versiunea exotică după ce anterior italienii au lansat versiunea coupe.
Zonda Cinque Roadster este posesorul unui propulsor de 678 CP, ceea ce îl face cel mai puternic roadster de serie din lume. Motorul de origine Mercedes-Benz, o unitate V12 dezvoltată de AMG, permite decapotabilei să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde şi să ruleze cu o viteză maximă de 343 km/h. Cei 780 Nm furnizaţi de motor ajung la puntea spate prin intermediul unei cutii robotizate cu acţionare secvenţială.
Zonda Cinque Roadster cântăreşte doar 1.210 kg şi beneficiază de cele mai scumpe şi avansate echipamente care pot figura pe un supercar. Suspensiile confecţionate din magneziu şi titaniu, frâne ceramice autoventilate, scaune din piele fină combinată cu inserturi din fibră de carbon, sistemul de frânare servo-hidraulic dezvăluie pasiunea italienilor de la Pagani pentru perfecţiune.
O adevărată vitrină tehnologică Zonda Cinque Roadster promite performanţe uluitoare: acceleraţie 0-200 km/h în 9,6 secunde, timp de frânare de la 100 la 0 km/h în 2,1 secunde, şi de la 200 la 0 km/h în 4,3 secunde. Supercarul dispune de o caroserie monococă fabricată integral din fibră de carbon şi titaniu.
La fel ca şi în cazul versiunii coupe, Pagani a produs doar cinci exemplare Zonda Cinque Roadster, la un preţ de 1,3 milioane de euro.