Ferrari ocupă un loc aparte în industria auto şi nu doar aici. Este considerat printre cele mai celebre 5 branduri din lume, un nume marcant în Formula 1, cel mai titrat constructor de automobile sport, singurul fabricant din lume care deţine o uzină cu spaţii verzi şi vegetaţie printre liniile de montaj, iar conform sondajelor din ultimii ani este cel mai bun loc de muncă din lume. Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile care fac din renumita marcă italiană un simbol individual.
Ferrari nu însemnă doar tradiţie, cai putere, şi renumita nuanţă de roşu, ci şi recorduri. Mai multe recorduri, decât îşi pot închipui unii, ce nu ţin de puterea motoarelor. Acest ultim capitol le include şi pe cele legate de vânzările publice, unde Ferrari deţine patru din cele mai scumpe 10 automobile din istorie. În cadrul unei licitaţii recente organizată de RM Auctions and Sotheby\'s, chiar în fieful mărcii italiene, încă un model fabricat la Maranello îşi rezervă un loc în analele industriei de profil. Un exemplar foarte rar, Ferrari 250 TR (Testa Rossa), construit în anul 1957 a fost achiziţionat contra sumei de 9.020.000 euro, care îl face cel mai scump automobil din istorie. Modelul face parte dintr-o serie specială de 22 de vehicule, care şi-au petrecut mare parte din „viaţă” pe circuitele de competiţie. Exemplarul de faţă a fost pilotat de sportivi renumiţi în acea vreme, Peter Collins, Phil Hill, sau Wolfgang von Trips, şi are cea mai îndelungată carieră din seria 250 Testarossa presarată cu numeroase victorii.
Pasionatul colecţionar care a fost dispus să plătească fabuloasa sumă pentru legendarul vehicul de competiţie a preferat să rămână anonim.
În topul celor mai scumpe automobile din toate timpurile pe locul doi se află tot un Ferrari 250 dar din seria GT, o versiune California Spyder producţie 1961, achiziţionată anul trecut pentru 7 milioane de euro.