Alfa Romeo relansează războiul cailor putere pe segmentul subcompactelor. Alături de conceptul Mi.To GTA, prezentat la Geneva, italienii aruncă practic mănuşa britanicilor de la Mini care deja trebuie să se gândească la un model care să ţină piept micului bolid Alfa Romeo.
Prototipul este dotat cu tot ceea ce trebuie pentru a-şi surclasa adversarii: motor puternic, aerodinamică de top, suspensii performante şi o doză zdravănă de carismă.
Versiunea de serie este aşteptată să intre pe piaţa europeană în a doua jumătate a acestui an şi dispune de un motor turbo de 1,8 litri ce dezvoltă 240 de cai putere.
Versiunea sportivă a modelului mini se diferenţiază de modelul obişnuit la partea frontală unde spoilerul găzduieşte o imensă priză de aer în timp ce partea din spate primeşte un difuzor din carbon şi evacuare dublă, poziţionată pe centrul componentei aerodinamice.
Propulsorul este o unitate supraalimentată cu patru cilindri, care livrează toată puterea punţii faţă. Conceptul dispune de caroserie uşoară, suspensii controlate electronic, şasiu din aluminiu şi sistem de frânare performant.
Pentru a reduce masa automobilului s-a folosit fibră din carbon la construcţia spoilerelor, plafonului şi oglinzilor retrovizoare.
Garda la sol a fost coborâtă cu 20 mm, ceea ce face ca centrul de greutate al maşinii să influenţeze mai puţin comportamentul rutier în viraje. Prescurtarea GTA vine de la Gran Turismo Alleggerita şi defineşte versiunile de performanţă ale modelelor Alfa Romeo, ce dispun de motoare puternice şi o caroserie uşoară. Primele modele cu această denumire au fost fabricate în 1965.