Deşi nu au fost furnizate datele tehnice ale maşinii, Rolls-Royce a pomenit doar faptul că sub capotă se află un propulsor V12 „cu caracteristici diferite”. Conceptul preia o mulţime de detalii de ordin estetic regăsite pe toate modelele din gama constructorului de lux, cât şi câteva soluţii mai vechi dar practice, cum ar fi deschiderea spre înapoi a uşilor din spate. Unghiul maxim de deschidere al acestora este de 83 de grade, facilitează accesul confortabil spre locurile din spate. 200EX este proiectat să găzduiască patru persoane, însă există posibilitatea configurării habitaclului pentru cinci pasageri.
Limuzina împarte numeroase componente cu actuala generaţie BMW Seria 7, folosind o platformă modificată, suspensiile, transmisia şi sistemul electric al maşinii germane. De altfel şi motorul este tot de origine BMW şi urmează să fie introdus ceva mai târziu pe Seria 7.
La interior se merge pe aceeaşi combinaţie de inserturi din lemn nobil şi piele fină, finisaje foarte rafinate care conferă habitaclului o notă de exclusivitate. Modelul de serie derivat din prototipul actual va fi prezentat în septembrie la Frankfurt, urmând ca din primăvara lui 2010 să înceapă livrările pe piaţa europeană.
„Ne aşteptăm ca acest design cu linii agile să aducă mai multă popularitate pentru Rolls-Royce şi totodată să atragă tot mai mulţi clienţi care apreciază fuziunea dintre tehnologie, rafinament şi stil contemporan", susţine Tom Purves preşedintele companiei britanice.
Litera "E" din indicativul 200 EX, vine de la „Experimental”. În nomenclatorul Rolls-Royce acesta defineşte automobilele concept, care, spre deosebire de cele ale altor producători sunt complet funcţionale şi îmbină maiestuos componentele din lemn, piele şi metal.
Primul prototip a fost construit în anul 1919 şi poartă indicativul 1EX.