Renault a fost un deschizător de drumuri pe câteva segmente, în prezent de mare succes. Este de neînţeles ce s-a întâmplat cu grupul de vizionari francezi, care au fost pe lângă subiect într-o vreme când greii industriei de profil, cuprinsă de o frenezie delirantă, şi-au canalizat toate forţele spre segmentul de modele crossover.
Semnalul că Renault ar intenţiona să intre în rând cu lumea a fost dat la Paris în anul 2006, când în faţa ochilor noştri am întâlnit conceptul Koleos. La aproape doi ani de la prezentarea prototipului, maşina de serie ajunge şi în România. Primul crossover Renault este disponibil din această săptămână şi pe piaţa autohtonă, la un preţ de pornire de 21.100 de euro cu TVA inclus.
Modelul cu tracţiune integrală este dezvoltat de o echipă mixtă formată din ingineri Renault, Nissan şi de la compania Samsung, uniţi pentru a concepe un vehicul capabil să întrunească severele cerinţe de securitate, confort şi dinamică ale modelelor SUV de talie medie. Din punct de vedere tehnic, noul Koleos împrumută motorizările şi suspensiile (faţă/MacPherson - spate, independentă/multilink) de la Nissan X-Trail. Propulsia este formată din trei unităţi ce respectă standardul Euro 4. Koleos va beneficia de aportul a două agregate diesel dCI de 2.0 Litri de 150 şi 175 CP şi o unitate cu patru cilindri pe benzină de 2.5 litri ce generează 170 de cai putere. Chiar dacă are o gardă la sol destul de înaltă, 206 mm, susţinută serios de unghiul de atac (27) şi degajare (31), noul crossover este mai degrabă un soft-roader, tracţiunea acţionând în principal pe puntea faţă, iar în condiţii de aderenţă precară cuplul motor este transmis şi punţii spate în proporţie de 50%.
Targetul de vânzări pe anul în curs pentru piaţa românească prevede un volum cuprins între 50 şi 70 de unităţi lunar. Renault a primit până la ora actuală 10.000 de comenzi pentru Koleos, din care mai bine de jumătate – 5.600 de comenzi – au fost onorate.