Volvo se declară prieten cu natura. Ca orice alt scandinav veritabil, manifestă o preocupare deosebită pentru problemele legate de protecţia mediului. Materializarea unui simplu slogan sau a unei dorinţe arată cât de serioase sunt intenţiile celor de la Volvo. Divizia din ţara natală a pornit recent un proiect ambiţios care prevede lansarea unui automobil hibrid plug-in, bazat pe o tehnologie eficientă de reducere a emisiilor şi consumului de carburant.
Începând de ieri, Volvo Suedia a demarat lucrul la primul său model echipat cu motor din categoria „verzilor” gândit să funcţioneze atât în modul clasic, cât şi pe energie electrică. Bazat pe structura versiunii de studiu C30 Volvo Recharge Concept, dezvelit anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt, viitorul model ecologic va reprezenta următoarea generaţie de maşini hibride dar şi un pas important făcut spre anticipatul segment al maşinilor propulsate şi alimentate numai pe curent electric. Modelul hibrid plug-in ce preia o mulţime de elemente de la versiunea obişnuită C30 va putea fi încărcat la priză. Acumulatorii ce au nevoie de trei ore pentru a fi la potenţial maxim, alimentează cu energie patru motoare electrice individuale plasate în dreptul fiecărei roţi. Bateriile asigură o autonomie de numai 100 de kilometri, dar avantajul lor principal este acela de a putea rula împreună cu un motor pe benzină de 1.6 litri la un consum de carburant incredibil. Conform vice-preşedintelui pe probleme de dezvoltare, Magnus Jonsson, pentru parcurgerea a 150 de km cu acumulatorii complet încărcaţi este nevoie de 2.8 litri de combustibil, valoare ce corespunde unui consum efectiv de doar 1.9 litri la 100 km.
Noul C30 hibrid plug-in se va remarca şi prin nivelul scăzut al gazelor eşapate. Volvo spune emisiile de dioxid de carbon vor fi cu 66% mai mici decât al maşinilor hibride aflate acum în circulaţie. Cât priveşte performanţele, acestea nu sunt deloc impresionante: demaraj până de la 0 la 100 km/h în doar 9 secunde şi viteză maximă de 160 km/h.
Proiectul pornit de Volvo este sprijinit de guvernul Suediei şi implică participarea a trei mari companii din domeniul energetic: Vattenfall, ETC, PML Flightlink.